tirsdag 8. februar 2011

På tirsdag gjør man ...

Noen ganger får jeg lyst til å bake, og da bør det helst gå fort... Noe som ikke er så heldig når man har lyst på gjærbakst ;)
I hele dag har jeg drømt om boller og skoleboller.. så etter en lengre middagshvil (og litt surfing på nett,) fant jeg ut at her skal det bakes!
På de fleste bloggene dokumenteres sånn bakst, da helst med oppskrift..

Tja, jeg kan jo skrive at jeg tilsatte to pakker med tørrgjær og 4,5 dl lunket vann..
Ja, du gjettet nok hvorfor..
Her er det juks, fra ende til annen..
Møllerens bollemiks.. eller noe i den dur =)
Men gode ble de, selv om jeg nok blingset litt med vann-mengden, he he.

Jeg har vært en snartur til Tynset i dag, der kjøpte jeg meg roser på coop'en.
20 stk til 99,90 - men ettersom jeg er medeier i denne bedriften fikk jeg herligheten til 59,90=))))

Jeg var også (som vanlig) innom notabene, der bruker jeg å finne bøker til en rimelig penge.. også i dag, men ikke krim denne gangen.
Denne gangen ble det diverse hobbybøker, til 39 kr stk.. morsomt!
Gleder meg til å bla i dem =)

Ønsker deg en fin kveld,
Klem fra Laila =)

2 kommentarer:

Maella sa...

Godt å høre at "bakern" jukser innimellom, ho også ;-)

Laila sa...

He he, "bakeren" jukser nok ganske ofte hun =)