lørdag 12. februar 2011

Dagen i dag, husmordagen...??

Da jeg sto opp i dag, var gradestokken nærmere - 40 enn -30... så første post på programmet ble å starte  vifteovnen og fyre opp i ovnen =)

Kreta 2010 - *drømmer*
Ettersom hybelkaninene (de fleste..) ble jaget ut i går, har jeg planlagt litt baking i dag =)
Jeg må bake storbrød, dvs brød fra Møllerens rikholdige sortimang. Det er jo veldig enkelt da, når du bare tilsetter litt tørrgjær og vann - og et par timer senere har du brukbare brød!


Rør i hop- kake
Samtidig tenkte jeg å lage overnevnte kake, rask og god! Må jo ha noe til kaffen, selv om jeg tviler på om noen kommer på kaffe-besøk i denne kulden.

Jeg ønsker meg nytt kamera, (og noen nye motiver.. kanskje) men pengeboka tilsier ikke noen større innkjøp akkurat nå. Men man kan jo drømme om et speilreflekskamera!

Ønsker deg en fin lørdag,
Klem fra Laila

10 kommentarer:

Frøydis sa...

Jeg tar gjerne ett stykke av den kaka der jeg altså! Ser veldig fristende ut :-))

Fryktelig kaldt du har det da...hadde fryst ihjel! Her var det minus 10 da jeg stod opp, men sola har varmet litt nå, så det er nede til minus 5....det går ann!

Ha en flott dag og klem fra meg

Laila sa...

Skal love deg at denne dama holder seg inne i dag ja.. bonden må hente ved =)
Men så har han fått nybakt sjokoladekake og storbrød i gjengjeld!

Bare kom du Frøydis, kake og kaffe skal du få =)
Det er veldig kaldt her i perioder, men det er mitt paradis på jord, selv med kulden!

Klem fra Laila

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Alltid greit med ei kake på lur! ;)

Jeg ønsker meg også nytt kamera så jeg må vel sette i gang en liten spareaksjon! ;)

Anonym sa...

Hei.
Så kjekk blogg du har.
Liker blogger der det er noe å lese i tillegg til bilder ;)
Hjemmebakt er hjemmebakt ! Og jeg er sikker på at både brød , boller og kake fikk ben å gå på.
Følger deg videre....
Kom gjerne på besøk til meg også.
Ha en fin helg.
KLem fra Ingunn :)

Laila sa...

Ja, jeg tror jeg må spare litt jeg å, Victoria =)
Ser ut som bildene blir mye finere med speilrefleks.. og bursdag og jul er jo mnd-vis unna
Klem fra Laila

Laila sa...

Takk for det, Ingunn!! Jeg skal ta meg en tur innom deg jeg, ønsker deg en fin helg!!
Klem fra Laila

RoseSommer sa...

Takk for titten innom hos meg! Kan anbefale Polen. Veldig godt øl der!! Og god og billig mat også. Vi er jo veldig heldige som bor nær Torp og kan fly både hit og dit.
Jeg holder egentlig også på å bake sjokoladekake, men rotet meg bort med litt blogging. Nå stikker jeg på kjøkkenet. Promise!!
God helg.

Tina sa...

Takk for hyggelig hilsen. Brrr så kaldt da mann! Her var det -20 da jeg vokna og alt for kaldt.

Ha ei fin fin helg videre:)

Klæm Tina

Anonym sa...

Hei hei :)

Havnet hos deg gjennom felles kjente. Har en slappe av, surfe kveld og gleder meg over nye bekjentskap.

Følger deg gjerne videre og inviterer deg også til å ta turen til meg :).

Ha en deilig søndag :)

Laila sa...

Heisann tromsøjente på 39 =)
Så koslig at du har funnet meg og vil følge meg videre =)
Skal stikke innom deg snarest for å se bloggen din!
Ønsker deg en kjempefin søndag =)
Klem fra Laila