lørdag 5. februar 2011

Mimring - denne gang om bilkjøring =)

bildet hentet fra bing - bildesøk =) autobd.no.. tror jeg..

Mimringen fortsetter -
På Tørset fikk vi lov til mye rart, egentlig var bestefar en kar som nok trodde at vi var fornuftige og lovlydige. Vi fikk ofte låne bilen, men bare hvis det var i "jobb-"sammenheng.

En sommerdag (eller var det vår..??), under middagshvilen, ble fristelsen for å kjøre bil for stor, for Sonja, Stig og meg. Vi lurte med oss Forden til bestefar - ut på eventyr. Vi byttet på å kjøre.. tiden gikk fort..
Plutselig oppdaget vi at middagskvilen (til bestefar) nok var over, men vi hadde ikke satt bilen på plass.

Nå var gode råd dyre, skulle vi alle ta skylden, eller ville en stå frem som synderen?
Stig og jeg lurte oss ut av bilen, vi mente nok at Sonja hadde en høyere stjerne - og var eldst, og så gard kunne komme unna med bil"tyveriet" med bare litt kjeft...

Dette var Sonja ikke enig i, hun kjørte etter oss. Stig dro ei jente på 1,50 rundt (ikke helt slank heller), og i redselen over Sonjas sinne, tok vi beina fatt utpå det ny sådde jordet til bestefar....
Men det var ingen hindring for Sonja, med kjempefine skrenser tok hun oss igjen, og vi måtte slukøret sette oss inn i bilen - for så å sette bilen på plass..

Til vårt hell - hadde bestefar forlenget middagshvilen, denne dagen. Vi ble ikke oppdaget, iallfall sa han ingenting.

Men det store samtaleemnet utover sommeren ble, "Hvem hadde vært så frekk?? Kjørt på ny sådd jorde??"
For der det ble skrenset - vokste det ingenting.. he he he.

Ønsker deg en kjempefin lørdag -
jeg har visst skrevet meg på xtra-vakt i kveld jeg.. (stakkars Kari!)
Klem fra Laila

2 kommentarer:

Frøydis sa...

Heisann :-)
Så gøy at du blir med! Premien la jeg ut i går, så da kan du se hva du kan vinne der :-)
Muligens det også blir en liten overraskelse..hvem vet?

Legger meg til som følger jeg, liker bloggen din :-))

Ha en fortsatt fin søndag og klem fra Frøydis

Laila sa...

Så hyggelig, Frøydis, at du vil følge bloggen min =)
Jeg har fulgt bloggen din ei stund, syns den er meget bra!!

Krysser fingre og tær for at lykken skal stå meg bi =)
Klem fra Laila