lørdag 19. februar 2011

Arbeidshelg - nå igjen?

Klebersteinbruddet 2009
Arbeidshelg ja.. men vent, jeg jobbet jo forrige helg, helga før der og helga før der... hmmm!
Kan ikke skjønne annet enn at jeg har bidratt til samfunnet den siste tiden. he he.
Jaja.. sånn går nå dagan=)
Men dette er min arbeidshelg, leser i avisen (tror det var VG..) at det er ungdommer og kvinner som jobber mest i helgene/turnus. Jeg faller vel inn under begge disse kategoriene (*krysser fingre* og smiler)
Jeg er spent på hvor mange timer med  søvn det blir, før tidligvakten i morgen.. jeg sliter "litt" med å "roe" ned igjen etter ei senvakt. Klokka blir fort 02, halv 3 før søvnen overmanner meg. Men som ei på nærmere nitti sa til meg: "Du klarer deg vel med så lite søvn, DU SOM ER SÅ UNG"!!
Jada, jeg gjør det =)


Frøsø dyrepark 2009
Men det hender seg at jeg går i hi, ni-sover for å ta igjen tapt søvn og søvn jeg kanskje egentlig ikke har behov for ;)

Når man går turnus, hender det man misunner dem som har fri hver lørdag og søndag. Men så hender det jo, ikke så rent sjeldent for min del, at jeg har fri mens de jobber =)
Fri på rød-dager er også et gode "vanlige" arbeidere har, men hvis turnusen viser arbeid - ja da jobber man.
Du velger jo selv hva du vil bli, selv om noen tilfeldigheter spiller inn..

Ønsker deg en god helg, jeg skal kose meg på jobb jeg!
Klem fra Laila

3 kommentarer:

Gry sa...

Håper du har hatt en fin jobbe helg:-) Beundrer de som har slikt yrke. Jeg kunne aldri klart det men ser opp til de som kan. Kjempe bra:-)

Ha en flott søndag:-)

Klems:-)

Nina sa...

Hei på deg!

Tusen takk for gode og oppmuntrende ord i kommentarfeltet når jeg havner opp med å vrenge sjela mi for verden ;). Det betydde så mye å få så mye støtte i ryggen. Wow, sier jeg bare.

Ønsker deg en fin slutt på denne vinterhelgen og en god start på uka som står foran oss. Klem!

Laila sa...

Gry : helgen har vært fin den =) Du gir mye av deg selv og får mye tilbake!

Nina : tøffe jenter trenger også støtte! Stå på videre =)

Klem til dere begge
fra Laila