lørdag 25. september 2010

BBBBBBBBBBBBBBB


B, b er den andre bokstaven i det latinske alfabetet. Den tilhører den gruppen bokstaver vi kaller konsonanter.
Det antas at opphavet for bokstaven er et piktogram som representerte grunnplanen for et hus i egyptiske hieroglyfer eller i det førsemittiske alfabetet.En liten b, ♭, blir brukt i musikknotasjon til å markere toner som er senket en halv tone. Fra Wikipedia - om bokstaven B =)


Bortskjemt kan man vel kalle Sonja =) Hun lurer seg oppi senga så snart muligheten byr seg.... og det er ikke hele tiden hun er så veldig ren =( Hun elsker nemlig å grave etter mus og andre småkryp som gjemmer seg i krattet. Hun er også med bonden i fjøset... og det er ikke sjelden at været byr på litt bløtere utgave av henne. Men hun er jo Babyen min da =) Snill og grei, og veldig omtenksom. Elsker å kose. God er hun =)




Blomster er også en lidenskap.. Det spirer og gror i heimen til Laila. I de siste årene er det kaktuser og sukkulenter som klarer seg best her. Og paraplyblomsten, den trives veldig godt. Så godt at jeg har måttet gi bort noen til institusjoner, de blir litt for store for mitt lille krypinn =) Når våren nærmer seg, kommer lysten til å så. Med litt forskjellig resultat. I år har faktisk det jeg har sådd rett på voksestedet blitt best. Heldigvis har jeg hagelaget som selger skikkelige planter =)


Jeg elsker også å bake, det går i perioder. Noen ganger blir baksten helt mislykket, mens andre ganger glimter jeg til med vellykket bakst. Man skulle være flinkere til å bake, slik at man har noe til kaffen når man får besøk. Det hender da at noen kommer innom, men det er som regel når man ikke har bakt. Jeg har sagt det til de som er her ofte, at de godt kan sende meg ei melding, for det er jo fort gjort å lage ei kake =) Har oppskrifter fra Mor Jæra og andre, som virkelig kunne bake.



Bonden, mannen i mitt hjerte <3 God, snill og noen ganger veldig irriterende mann............. tolk det som du vil =) Glad i han =)

Årets Brudepar på Ulsbergs bilquiz... Artig =)

Det ble da litt på BBBBBBBBBBB å.. =)
Kos deg fremover, kan bli dårlig med innlegg fremover, da jeg reiser på ferie =))))))
Men skal prøve mobilblogging.. så følg med, kanskje jeg klarer det =)
Klem fra Laila

Ingen kommentarer: