fredag 17. september 2010

Elendig husmor???!!!

Sannheten skal vel frem, før eller senere.... nå kommer det... : Jeg er en elendig husmor. Jeg kan ikke lage mat, vaske eller pusse opp... skikkelig elendig altså, ingen kjerringemne. I dag bruker de som er skikkelige husmødre å dra frem vaskerbøtta, støvsugeren og div andre remedier som skal "shine" opp huset. Jeg har nok remediene jeg å, men jeg har ingen som kan (og vil) bruke dem. Det er liksom ikke måte på hvor mange vaskemidler og kluter som finner veien hit. Men å bruke det..

Jeg er innmari dyktig på å kjøre bil (he he, iallfall kommer jeg fra A til B). Jeg føler at jeg bare må ta meg disse turene ned til sivilisasjonen med jevne mellomrom. Og på disse turene blir det handlet.. ja du skjønte det nok: vaskemidler, kluter og div basisvarer til kjøkkenet. Jeg var som sagt på tupperware-party her en kveld, der var det en del flinke husmødre som skrøt over en form som de brukte å lage stek og grønnsaker og div annet i... jaha... Laila smiler bare og nikker.. Toro er min beste venn. Og de har ikke så mange oppskrifter på steker og sunn kost.

Kanskje jeg skulle levd da Toro ikke eksisterte? Men da måtte jeg klare å ordne vassgraut.. huff nei... Jeg har jo ingen unnskyldning heller, læremesterene har jo vært der. Mor Jæra var en husmor som man kunne se opp til. God mat lagde ho, og vasking var jo hennes yrke. Husker jeg skulle vikariere for henne en gang jeg, da ho vasket på veg-garasjen på Berkåk. Jeg måtte bli med henne på opplæring x-antall ganger. For jeg måtte ikke gjøre skam på henne. Det gikk noenlunde bra det, for da var jeg ung og lovende... nå derimot...  Snart skal Toro få redde fredagskvelden - hjemmelaget (?) pizza i kveld. I morgen skal jeg tilbringe dagen og kvelden på Røros: det er jo årets Hansen-treff =) Stor ikke-husmorklem fra Laila

Ingen kommentarer: