torsdag 23. september 2010

Pakket ferdig... inni hodet =)

Her er et bilde fra Røros og Hansen-treffet =) Det er meg og min kjære onkel Johan. Han har gode klemmer han.. he he. Det nærmer seg altså med stormskritt.. og jeg har pakket ferdig, eller det vil si, jeg har tenkt over hva jeg skal ha med meg =) Kofferten står uåpnet, klærne er i skapet! Hva har jeg så gjort i dag? Jeg har vært på et foredrag av Jørgen Skavland. Han hadde et morsomt blikk på det å være Frisk nok til livet =) Som han sa: Vi lever lenger, men fyller vi dagene med nok innhold til at det er greit å leve så lenge?

Han fortalte også at det var danskene som var mest fornøyd med tilværelsen og livet. De lever ikke så lenge som oss, men de lever når de gjør det! Han pekte på nasjonalkunsten/maleriet til oss. Vårt er "Skrik" av Edvard Munch, mens danskene har et som heter "Hip, hip hurra" - der det skåles og sosial iseres. Vi, nordmenn, er mer einstøinger. Jeg kjenner meg igjen i den. Trives godt i eget selskap, noe som kan være bra når man bosetter seg i "ødemarken" i Nord-Østerdalen. Fra å være butikkdame i mange år (der fikk jeg bruke mine sosiale evner) og til å bli ei forhåpentligvis omsorgsfull og inkluderende sykepleier, bruker jeg meg selv i jobben. Derfor blir jeg også dertil asosial i fritiden.
Pakkingen står snart på trappene, jeg skal jo på senvakt i morgen, og da må jeg ha pakket ferdig før den starter.. for jeg regner med at vi skal dra i rett tid på lørdag =) Klem fra Laila

Ingen kommentarer: