onsdag 8. september 2010

Fridag, eller...???

Startet dagen friskt, med kaffe, røyk og pledd =) Utenfor vinduet var det tykk tåke...... noe som får en til å lure på om det er sol bak grøten. Værmeldingen lovte jo sol og varme i dag også... Altså ventet nok en fin høstdag.                                                                                           Det var ikke mange gradene da, kun +4, men når jeg har vært på tidligvakt, har jeg fjernet is fra rutene =(



Første post på dagens program var å sjekke facebook & mine mange spill der inne... Dette tar som regel litt(?) tid. I 9-tiden kommer min kjære bonde inn fra fjøset, med et spørsmål: "Har du tid til å bli med i silokommen?"                                                                                  Tja-tid har jeg vel =) Døgnet har jo 24 timer.                                      Så da var det bare å pakke sekken, med kaffe, kjeks, røyk og mp4 - for å ha litt musikk på øret. Det kan bli slitsomt med både traktordur og eksosforgiftning.. så jeg valgte bare eksosforgiftning i dag.. For det er meget fristende å kjøre Fiat'n frem og tilbake i kommen =)  



                     
Ang musikken på øret ja...: Sonja er ikke så overbegeistret når matmor (les:meg) lirer av seg den ene sangen etter den andre. De blir tolket med stor innlevelse og med en smule falsk dur... Hun trekker seg raskt unna når hun skjønner at jeg ikke er skadet, men bare gauler på Bon Jovis "Bed of roses" og andre slagere fra en svunnen ungdomstid..                  Det ble ikke så mange lass da, fra myra som bonden leier av nabobonde nr 2, pga høy vannstand og div andre ting (les elg) er utbyttet av gress heller magert.. Det vil si at jeg slapp billig unna åkerslåtten i år!




Her ser du bilde av farkosten som tråkker siloen =) meget lettkjørt (ikke sant, drengen vår??) Eller ikke... men men. Ble en kjapp tur til Tynset og en middagshvil etterpå. Og Sonja har igjen vært jordmor : I kveld til nok en oksekalv som vi fant igjen takket være jordmora. Med god hjelp fra Ingrid og Terje, og ikke minst nabobonden fikk vi den nybakte mor og kalven trygt inn i fjøset igjen. Den var sååååå søt da =) Etter vafler og kaffe hos svigermor, måtte jeg lage en kake til bonden og Terje skal jobbe litt i morgen, da må de jo ha kake... Jeg skal på tidligvakt, men jeg håper kaken smaker =) (Eplekake)

Ønsker alle en fin kveld/natt, klem fra Laila =)

Ingen kommentarer: