søndag 16. januar 2011

På musikkøvelse =) straks

bilde lånt fra trekkspill.no
Jada, Laila leker litt musikalsk =) Jeg er med på en organisert fritidsaktivitet : nemlig i Kvikne hornmusikk, som spiller brass.
Jeg er selvlært på kornett! Det vil si at en del av øvelsene foregår med miming, men selvsagt med innlagte fingerbevegelser!!

En ting jeg iallfall var sikker på da jeg var barn, var at jeg aldri i verden skulle (kunne) starte i korps. Visst var det litt nerdete og ikke skjønte jeg hvordan de fikk opp disse notestativene. Jeg husker at jeg var mektig imponert over Toril og Heidi, som var aspiranter i Innset Hornmusikk og ett år eldre. Ikke så imponert over at de klarte å spille, men at de fikk opp disse notestativene..... 

Min musikalske utdanning strakte seg til blokkfløyte-spilling, sikkert til mine foreldres store skrekk (eller alle foreldre måtte vel lide seg gjennom avkommets blokkfløyte-øvinger). Vi hadde også ei dame oppi byggefeltet som lagde kor, i tillegg spilte hun trekkspill, vi fikk lov til å spille litt langeleik og synge på basarer og for de eldre på helsesenteret. (Der høydepunktet nok var brusflasken vi fikk som takk for opptredenen.)
Nå som jeg skriver dette husker jeg en del historier fra min kor-tid.. he he. De får jeg spare til senere.

Skal svinge meg rundt straks, har bakt kake til kveldens øvelse =) Husmora strikes again =))))
Hvis du kan spille på et instrument (eller er jæv... flink til å mime, som meg..) møt opp!!
Klem fra Laila

Ingen kommentarer: