torsdag 20. januar 2011

Laila gjør ting hun ikke kan....

 Alle snakker om det... Denne zumba'en som skal være så morsom og veeldig effektiv treningsmetode..
Okey, Zumba på Innset, det kunne vært morsomt å teste ut. Da jeg røpet tankene på jobb, ble det straks litt mer forpliktende.
Jeg er en av de få(?) som aldri, og da mener jeg aldri, har trenet! Ikke noe å skryte av, men er du lat så er du lat=) Tanken om å puste og pese sammen med andre (som helt sikkert har mye bedre kondis enn meg..) står for meg som et lite mareritt. Men som skrevet, har jeg sagt jeg skulle prøve så måtte jeg jo bare.

Lederen for zumbaen ble kontaktet og jeg fikk tilbud om en prøve-time. Jeg måtte selvsagt innom barndomshjemmet, der satt det to som var lettere sjokkskadet: "datteren skulle på trening!!!"
Det var en setning de aldri hadde hørt før.

Jeg har jo prøvd å stå slalom en gang å jeg, dette var i min spede ungdom, skidag på skolen. Slalomski ble lånt, og jeg var spent på hvordan dette skulle gå. Med rette egentlig. Først lurte jeg veldig på hvordan de kom seg av heisen, noe som resulterte i at jeg datt av heisen lenge før toppen. Etter x antall forsøk kom jeg meg opp, og det første jeg gjorde var å kjøre inn i et tre.....

Kjørte noen runder, knall og fall, fikk sikkert til noen svinger til slutt. Glad og fornøyd... Men dagen etter måtte jeg skulke skolen, for jeg var så støl at jeg ikke klarte å gå.. he he, gjennomtrenet allerede da jeg...

Altså tilbake til Zumbaen, sjølfolket satt altså sjokkskadet - men sendte med meg ei flaske med vann. Jeg takket for alt - visste jo ikke hvordan dette skulle gå...

Salen fylte seg opp, ei sprek nordlands dame skulle viser trinnene, mens smekre toner ljomet over anlegget.

Katedralen i Praha

Med koordinasjonsvansker og dårlig balanse, hoppet og spratt jeg rundt. Armene veivet, om ikke i takt med musikken, rundt..
En time gikk utrolig fort, litt svett og pust, og med begynnende ømme muskler (på steder jeg ikke ante jeg hadde muskler engang), ble jeg enig med meg selv om at dette kanskje måtte testes ut en gang til.

Tror det blir mer og mer morsomt, dvs hvis du lærer deg stegene (eller dansetrinnene).
Vel ute (og etter en røyk) måtte jeg ringe mutter for å fortelle at jeg overlevde!!

Ønsker deg en fin dag(, er faktisk ikke ille stiv heller)
Klem fra Laila


2 kommentarer:

Anonym sa...

Da sees vi onsdagen da, Laila:-)

Om itj anna, så fæ en træna mage-musklene....av latter, for det ser ikke særlig elegant ut....å veive mæ arma, som ei vinge-skutt høne.....MEN e velge å se d komiske i det :-)

siv

Laila sa...

He he. Ja, Siv =) Armebruken er en ting, men denne vrikkingen av de nedre delene er nesten mer morsomt...
Dette må vi bare fortsette med =)
Snakkes på onsdag!!
Klem fra Laila