søndag 30. januar 2011

Avslutningen på arbeidsdagen ble..

Etter Eagles konsert Koengen, Bergen 2009
Som tidligere nevnt har jeg arbeidshelg=)
I dag hadde jeg kortvakt, dvs jeg var ferdig kl halv 3.
Været har vært sånn "småkleint" i dag, noe som resulterte i meget hvitt landskap. Jeg og kokka hadde parkert ved inngangen, sånn at vi måtte rygge for å komme oss hjem...

Kokka var først ute ;) Men bomma en smule på veien.. noe som resulterte i noget friskt utaskjærs språk =) Liten bil med fremhjulsdrift, og full pinne på gassen. Ikke noe heldig kombinasjon det der, hjula bare spant lystig rundt, uten at bilen rikket seg nevneverdig.

Forsterkninger ble tilkalt, Mona måtte komme ut - her skulle det skyves!! Mona var kledd i arbeidsklær og sandaler, noe som kvalifiserte i sjåførjobb, mens jeg og kokka skulle ta i!
Joda, etter mye om og men, gode og mindre gode råd - var bilen på veien igjen. Men hvor lenge var Adam i paradis??

Kokka satte seg inni igjen, bare for å kjøre noen meter, til den andre siden av veien --- altså ut i grøfta igjen ==)))
Lettere oppgitt ringte jeg etter forsterkninger, for nå sto den virkelig fast. Mona ble hentet ut igjen, sjåfør denne gangen å. Mens vi to skulle prøve litt mens vi venta på hjelp. Så kom ridderen på hesten, etter å ha planlagt en kjapp tur til containerene befant han seg midt oppi en heltedåd. Han spurte om vi ville ha hjelp, noe vi takket ja til. Mannen løftet mer eller mindre bilen opp og løs, mens jeg og kokka skjøv så godt som vi kunne. HURRA - bilen løs igjen. Mona fikk beskjed om å rygge slik at kokka bare kunne sette seg inn og kjøre fremover. Redningsmannskapet som var innkalt per tlf fikk en ny tlf med beskjed om at oppdraget var kansellert.

Det er rimelig godt å se at det fortsatt fins folk som tilbyr seg å hjelpe, selv i snøstorm og med lettere hysteriske og gjennomvåte (og lattermilde) kvinnfolk i nærheten! Stor takk til han!!

Så det sier seg vel selv hva jeg har gjort i kveld?
Småhumret litt og holdt meg innendørs, mens bonden brøyter =)
Klem fra Laila

Ps : Bildet har, som du sikkert har skjønt, ingen verdens ting med historien å gjøre =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bare for å være på den sikre side...det var ikke meg... ;-D
Den andre kokka...

Laila sa...

He he...
=)