mandag 21. juni 2010

Sol og mygg...

I dag har jeg vært med fatter til Tynset, som kjentmann, som den supershopperen jeg er. Etter tips fra han, ble det fiskesuppe og loff til middag i dag. Så har jeg hatt helgavask!! Jada, jeg vet det er mandag, men enten er jeg tidlig ute eller så er jeg "litt" treg - det kan du velge!!

Sonja ville lufte meg igjen i kveld! Sola og myggen er tilbake, etter kuldegrader i helga. Jeg har tidligere referert til min lunkne kondis og pesing, så vi lar den ligge i kveld. Her er vi på turens høyeste punkt, dette er plassen bonden skal bygge sin kårbolig. Han mener at da har han oversikten over hvem som kommer til gards og hva som ellers rører seg der nede på farmen. Du kan skimte farmen der nede, men med skikkelig kikkert kan nok alt registreres.
Ettersom kondisen er noget skral, fant jeg ut at jeg skulle gå rett nedover. Sonja venter her på gamla =)

Her har nok matmor brukt storstemmen! Sonja har en smule mer pågangsmot enn meg, springer rett nedover bakken.. og med meg på slep- kunne endt med forskrekkelse dette, men det gikk bra. Ikke bare skal naboene plages med pusting og pesing - men de må finne seg i høylytt rettledning (kjefting)!!


Halvveis nede.... Vanskelig å dokumentere hvor bratt det egentlig er her, men stol på meg, det er bratt! Men jeg hadde til en forandring, lagt bort clocksen og ullsokkene, og hadde på joggesko og tynne sokker... hehe
Nederst på dette bildet vises pallene, som bonden og nabobonden drog opp hit, for å lage seg skikkelig hopp, som barn/ungdommer.

Både Sonja og jeg overlevde også denne turen! Ingen naboklager er kommet i skrivende stund! Så vi satser på at det gikk bra denne gangen å!

Ha en fortryllende mandagskveld - sommersolverv!! Jeg skal klø på noen ferske og årets første myggstikk!!
Klem fra Laila =)




Ingen kommentarer: