mandag 7. juni 2010

Jeg adlyder bonden =)


Bildet er lånt fra foreldreportalen.no etter et gooooglesøk =)

Som overskriften kanskje sier noe om, så har bonden befalt meg å bake i kveld.
Meldingen kom tikkende inn som sms : Bak kake, vi får besøk!
Ingen kan du være så snill, ingen beskjed om hvem som skulle komme, bare BAK KAKE... hmmm, da kan man liksom reagere på to måter:
1. Man kan late som man aldri har fått meldingen, for makan til kommandering da... eller man kan
2. Spørre pent om hvilken kake bonden ønsker, og kanskje et lite hint om hvem som beærer oss med et besøk...

Og som den ettergivende samboeren jeg er, så ble det alternativ 2. HEHE =)

Jeg syns jo det er koslig å ha noe til kaffen, så jeg bakte jeg! Kaka kom ut i samme øyeblikk som besøket sto i døra! Måtte jo få avkjøle seg litt, før servering. Halve kaken var borte, når besøket var reist. Resten får bonden kose seg med utover uka :)

Oppskriften var som følgende :
3 eggehviter og 2,5 dl sukker - stivpiskes
Ha i 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker. 1/2 pk Ritzkjeks knuses og haes i, sammen med 175 gr peanøtter.

180 grader i 20-30 min.

Fyll :
1 plate lys kokesjokolade og 50 gr margarin smeltes, ha i 3 eggeplommer og ca 50 gr melis - til passe konsistens. Pynt med feks peanøtter =)

Hvis oppskriften dobles passer den til langpanne!

Ha en fortsatt fortryllende kveld,
klem fra Laila =)

Ingen kommentarer: