torsdag 17. juni 2010

Brannøvelse med evakuering ...

I ettermiddag var det duket for en overraskelse på jobb... Brannøvelse med evakuering. Jeg hadde, etter en misforståelse, fått innblikk i disse planene, og ble derfor innkalt som statist.
Øvelsen var planlagt fra a til å. Nå skulle teorien testes ut i praksis.

Min rollefigur skulle ligge i et røykfullt rom, bevisstløs, i sengen. Planen var i og for seg ganske god den... men...
Vaktmesteren og en annen kar skulle lage røyk med en røykmaskin, før de skulle finne sine plasser i øvelsen. Jeg lå i sengen, med sengehesten oppe. Det skulle ikke så mye røyk til før alarmen gikk. Gutta sprang ut, mens jeg lå trygt og behagelig i sengen. Men etter en liten stund begynte røykmaskinen og sende ut røykskyer igjen, tror jammen det kunne måle seg med røyken fra denne vulkanen fra Island jeg, da den var som mest aktiv ;) Sikten i rommet begynte og nærme seg null... ble null å... Det var ikke akkurat kjempebehagelig å ligge der. Måtte ha dyna over munn og nese for å få renset luften litt. Mens røykmaskinen pumpet ut mer og mer røyk.

Det var ikke vanskelig å spille bevisstløs, med øynene igjen.. for jeg så jo ingenting allikevel. Da kom de to som var på jobb, hvite engler som de er og reddet meg ut!! Takk og lov for det!! Nå skal det sies at jeg ikke er den letteste fjæren på vektskåla, men med dynen som fraktredskap, klarte de jobben med glans!

Når sjekket du sist din jobbs rutiner hvis det blir brann??
Vet du hva som ventes av deg hvis det begynner og brenne???
Dette kan være greit å ha reflektert litt over.

Ha en fortsatt fin kveld,

med røykfull hilsen Laila :)


bildene er hentet fra sikkerhetsavdelingen.no, gimedhjertet.no og limeweb.no - etter et google bildesøk =)

2 kommentarer:

evelyn sa...

Du gjorde en utmerket statistjobb :-)

Laila sa...

hehe, takk for det =) Det var iallefall grei gjennomkjøring.. Takk for kommentaren, Evelyn!
Klem