fredag 18. juni 2010

Flink bondekone ???

Bonden har som vanlig jobbet hardt i dag å. Som bildet illustrerer (nationen.no) har det også i dag gått i møkk-kjøring. Så hva har så "bondekona" bedrevet dagen med?

Har som vanlig spilt spill og surfa på nettet... hmmm, lite produktivt det, men. For å ikke bli tatt for å være helt lat har jeg ( kan jo ikke si at dagen har blitt brukt til å tenke på hva jeg skal skrive i neste blogginnlegg?) :

Satt igang vaskemaskinen, noen runder i dag, det kan vel ikke akkurat kalles hard jobbing, eller?? Iallfall når jeg ikke har giddet og hengt opp vasken ennå.. skal jo bare... Skal snart trø til altså..Vaskemaskinbildet er fra dinside.no, mitt vaskerom er ikke helt bloggbart.. måtte ha ryddet der før jeg kunne tatt et bilde =)


Middag ble det etterhvert.. egenkomponert versjon av østerdalshakk (bildet er fra østerdalsmuseet), det måtte bare bli sånn - fordi jeg hadde glemt å handle inn melk, noe som jeg trengte for å lage det jeg egentlig hadde planlagt..
Hmmm, tenker du kanskje, bor ikke hun på gård, med melkeproduksjon???
Joda, det gjør jeg.. men akkurat er kyrne tørre. Dvs at snart kommer det kalver i fjøset igjen. Og da blir det melk i tanken.


Mens jeg lette etter noe å lage til middag, fant jeg en pose med bollemix. Dermed ble det skolebrød til ettermiddagskaffen. (Bildet er fra http://www.brodogkorn.no ) Det var ikke så mye jobb det heller, det er bare å følge oppskriften. Det verste kan være å klare og vente til baksten har hevet seg. Men for å skryte litt av meg selv, de ble absolutt spisbare :)

Været har idag fristet mest til å titte på gjennom vinduet. 6+ og kraftig vind. Sonja har vært enig med meg, har ligget inne i hele dag. Trivelig selskap det! I fjor på denne tiden, hadde vi 14 dager med sol og varme. Da ble grillen flittig brukt. Hittil i år har den fått stå ute med lokket på, slik at den ikke har blitt fylt med regnvann.. Men jeg satser på at været snur, etter St.Hans.
Den første puljen på jobben, gikk ut i ferie i dag. Håper de får en fin ferie, med varme og sol. Bare de sparer litt igjen til meg, jeg har sisteferie i år =)

Ønsker alle en fortsatt fin kveld, en spesiell hilsen til Hildur som har fremskyndet dagens innlegg! Klem fra Laila.

Ingen kommentarer: