torsdag 10. juni 2010

En dag i sola...

Sov ganske lenge i dag, da det ble veldig sent i går kveld. Jeg var til Ulsberg for å rydde/sortere barndommen. Pappa hadde hatt ned alt fra kvisten, og det var x antall esker som tilhørte meg. Disse skulle gjennomgås fra A til Å.
Tror jammen jeg er i slekt med hamsteren jeg... for jeg hadde spart på alle skolebøkene fra 1 klasse til den søte russetid.

Men jammen var det en artig stund (som varte noen timer... )Det var hemmelige koder -fra klubber, tegninger fra klassekompiser, brev fra storebror og "Helmer". Minnebok med hilsen fra far <3 og mange, mange lapper fra ungdomstiden.
Jeg er glad jeg er ferdig med den tiden, for så mange tragiske hendelser.. som føltes kjempestore - som : hvem er forelsket i hvem, hater skolen, hvor er neste fest, osv osv. Utrolig at jeg i det hele tatt fikk karakterer, for denne lappeskrivingen måtte jo ta litt tid =) Joda karakterboka var der sammen med meldingsboka, og den viste overraskende bra resultater.
Meldingsboka viste tydelig at gym var et fag som ikke var noe artig. Mange bra(?!) grunner for å slippe. *ler*


Sola var fremme i dag, skulle det å ifølge værmeldingen. Den samme værmeldingen sier at været skal tilbake til det vante igjen i morgen. Derfor måtte dagen tilbringes ute. Satte meg ute med kaffe, røyk, mobilen og en spenolinnsatt kropp. Startet med den siste boka av Dan Brown " Det tapte symbol", hvis de neste 450 sidene er som de 130 første, så lover dette godt.
Bonden var travelt opptatt med vendingen sin.. det skulle horves, sloddes og jeg vet ikke hva. Jeg tilbø meg (med lyvekors) at jeg kunne bidra med noe, han måtte bare si ifra. Timene gikk, uten noen oppdrag =) Men så måtte jeg til pers, en svipptur på felleskjøpet for å handle såfrø..
Kjøpte også rødmaling, for buret her har ikke fått maling så lenge jeg har vært her.. og jeg mistenker vel at det er en mannsalder siden malingen ble påført buret sist..
Har startet malingsprosjektet, endel av buret og mye av meg har fått rød farve, men litt svinn må man jo regne med på store bruk ;)
Satser på malevær senere å.

Tilslutt vil jeg gratulere ODA med dagen som var 10 juni - 18 år !! Bildet er hentet fra nrk's sider og viser Oda under Rørosmartnan =)


Ønsker alle en fortryllende natt, og med store forhåpninger om en solfylt dag i morgen å, klem fra Laila

Ingen kommentarer: