tirsdag 1. juni 2010

Grisen står å hyler - sola skinner ..



Som overskriften kanskje viser, jeg har vært ute i sola...
Og resultatet sier seg vel selv.. se bilde av grisen..

Optimistisk som jeg er, brukes ingen solkrem her i gården. Innbilte meg at grunnlaget var lagt når jeg var til Kreta. Hmm, når jeg tenker meg om så var det før den ekstra lange vinteren jeg var der....
Innsmurt med spenol (ekte bondekjerring sjø), entret jeg uteplassen, med piratbukse og en topp (og ullsokker... henger i litt vinter enno sjø) .


Kan også nevne at jeg bor ganske øde, har naboer altså, men det er ikke hver dag vi treffes. Men når jeg tenker meg om så var jeg sikkert et syn for guder. I det "fine" antrekket, ullsokker og cloks.. hehe :)))

Det var en "snø"-bris, så det kjentes ikke at svoren ble svidd. Og for å være helt sikker satt jeg med den ene siden mot sola, så bilde av grisen skulle vært rød/rosa på den ene siden.

Når man sitter og studerer våren, ser man at en ting vokser fort : ugresset. Jeg er veldig flink til å overse slikt, har egentlig klart det i mange år... men i dag syns jeg ugresset nesten var påtrengende. Derfor ble det rosa/oransje pleddet funnet frem, rompen ble det høyeste punktet i horisonten. Dette kunne lett tatt noen timer, men jeg har ingen stor tålmodighet når det gjelder sånt arbeid. Røsket og rev ut både stauder og gress.. og sa meg fort fornøyd da jeg oppdaget en liten jordflekk, hehe.

Sonja har fast post utenfor døra.. Det bor tydeligvis et dyr der.. et lite dyr.. Jeg fikk øye på det i dag jeg å.. en mus, en stor, fet mus............. vææææ...... Skjønner størrelsen, den lever sikkert godt på fuglefrø og annet spisbart. (Bonden kunne fortelle meg at det ikke var mus, men von). Litt søt på avstand (lang avstand helst). Jakten fortsetter nok hele sommeren, for Sonja blir litt for treg, men en dag..

Satser på at solen kommer tilbake i morgen, kroppen er klar til å smøres med spenol, slik at den andre siden kan bli rosa/rød den å ;)
Ha en fortryllende natt!!
Klem fra Laila.
(grisen er hentet fra mammanett.no, sola fra galskap.net)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heheee, skjer for meg senariet ja, au au... "Håpe" du får tatt denj ander sia i morgo så d itj bi nå "tull".
Må synkroniser avtaleboka vår så e får plotta inn en dag for besøk, trivel d :D
Klæmz
O
Arti blogg du har forrest'n!!!

Anonym sa...

Morsk du Laila som har overskudd te å blogge!
Du har nå ei nusselig bikkje - det finns nå bære en hund å d æ æljhund!
Ha en fin dag!
Hilsen ho som følje mæ løpinga di :-)

Laila sa...

Har enormt med fantasi som er grei å få ut på bloggen..
Overskudd til mye tull og løping jeg.. men seriøs jobbing.. not =)
Artig med kommentarer når man skriver iallefall, stor takk for det!