tirsdag 1. mars 2011

Mars - vårmåned????

Mars er kommet,
dette skal visst være en vårmåned det... men ikke her i Nord-Østerdalen. Oppå fjellet - oppå fjellet =) -26 i dag tidlig...

Noen med-bloggere skriver så gard om planting av stemor--- ute...
Her kan vi prøve å plante ut noe først på juni! Kanskje det berger for speken...

Jada, jeg vet at jeg frivillig har bosatt meg her oppe, men...


Kjenner at jeg lengter til sommeren jeg,
for vår bruker vi ikke å ha her.. det er svart en dag - og neste dag har fargene eksplodert (=sommer).
Planene om vintereren, for sommeren, er som regel veldig store,
turer skal foretas, innover myrene. Helst med Sonja som herlig turkamerat.

Erfaringsmessig blir det ikke alltid som man planlegger, ofte pga dårlig kondis og liten tiltakslyst. Men jeg regner med at med zumba'n (og kanskje jeg øker treningsmengden..) i bunn, så skal energien flomme litt mer her.


Noe jeg må prente inn i mitt late legeme: "Det fins itj dårlig vær - berre dårlige klær"
Tenk så mange fine bilder jeg kan legge ut på bloggen da, etter å ha trasket i fjellet med Sonja som los!

Tankene får også fritt spillerom, når man kun har en hund og naturen som turkompis. Jeg har som kjent litt livlig fantasi, så det kan jo bli morosamt.

Fra slutten av mars skal jeg mest sannsynlig starte i litt større stilling (fra 60 til 80%), noe jeg tror vil være positivt for meg selv.. men det gjenstår å se =)

Jeg skal prøve å holde deg oppdatert på eventuelle vårtegn. Sånn som at nå kan jeg se verden utenfor kjøkkenvinduet, for snøen har smeltet litt.. o.l.

Ønsker deg en fin tirsdag,
jeg skal på senvakt!
Klem fra Laila

2 kommentarer:

Gry sa...

Brrrr, fryse bare av å lese -26... Godt du har bilder av sommerblomter som du kan se på å drømme, hihi:-) Det må jeg og gjøre men har + grader og ikke noe snø men kaldt fordet. Gleder meg veldigt til våren kommer og det kan bli litt varmere.

ha en fin kveld:-)

klem:-)

Englefryd sa...

Så deilig det hørtes ut med en hotellhelg da.
Velkommen skal du være innom butikken, hyggelig :-)
Ha en fortsatt fin uke.