søndag 13. mars 2011

Dum og deilig-knutsen og ludviksen - og auksjon på Lundamo =)


Hei hopp =)
Tiden før senvakta skal tilbringes på et såkalt seminar.. der kor og korps skal øve til den store forestillingen neste helg.

Tiden før seminaret har blitt brukt til å høre på Knutsen og Ludvigsen, skulle ha lært meg noen tekster sjø..
Bonden ble nok ikke videre imponert, da han kom inn fra fjøset - og jeg mer enn vanlig: våken og trallende på dum og deilig, hallo hallo, grevling i taket.. Det blir liksom litt verre å kvile litt før man skal fortsette dagen da... iallfall når jeg sitter i go'stolen ved siden av der han hadde tenkt å kvile =)

Knutsen og Ludvigsen tilhører også barndommens verden. Når jeg tenker på dem, så husker jeg auksjon på Lundamo, med pauseunderholdning av unger som sang Knutsen og Ludvigsen - sanger av full hals. Jeg var ofte med mamma og pappa, og mor og far på auksjoner rundt om. Far Jæra elsket å kjøpe kasser med ukjent innhold og kasser med bøker.

Jeg fulgte nok ikke så mye med på selve auksjonen, men jeg sprang rundt. Husker en gang jeg var med, tror det var på Lundamo, jeg var ute (auksjonen var inne). I en bil var det en hund - med ruta på gløtt - jeg var veldig glad i hunder jeg, men hadde vel fått formaninger om at ukjente hunder, spesielt innelåste kanskje ikke var så veldig "hyggelige". Men naiv som jeg var (er?) stakk jeg hånden inn for å stryke på hunden, noe som resulterte i snerring og et meget bestemt napp i hånda. For hunden bet ikke men kløp mer.. Jeg visste at det var jeg som hadde gjort noe som ikke var lov. Så jeg led meg gjennom det i stillhet, dvs med høylytt gråt på toalettet. Fikk sikkert presset frem en bloddråpe å... he he.

Men altså i dag, før senvakt, seminar =)
Ønsker deg en fin søndag, min fylt med sang og brassmusikk,
klem fra Laila

Ingen kommentarer: