fredag 11. mars 2011

Traumatisk møte med "trivelig" selger.. eller var det med små størrelser?

Jeg har hatt fri i dag, skal jobbe i helga =)
Sov som vanlig (?) lenge... før jeg reiste en snartur til Tynset. Jeg skulle finne noen fargerike klær til Kvikne songlags - og Kvikne hornmusikks konsert.
På trontorget holder de fortsatt på med sin omgjøring. Denne gang på Cubus. Jeg hadde sett meg ut noen røde bukser der...
Joda, fant buksene men ikke i min størrelse - selvsagt - men butikkdama mente at jeg var så slank at jeg skulle komme meg inn i den str de hadde (he he, slank - in my dreams..kanskje) selv om jeg forklarte at jeg har en smule overdimensjonert latino-rumpe. Lettere påvirket av denne damens velvalgte salgstriks, fant jeg prøverommet..

Heldigvis var det smådårlig lys i prøverommet, klærne av - og buksen kom like over kneet før jeg skjønte at slaget var tapt ;)
Vel ute igjen (påkledd selvsagt) spurte damen om buksen satt pent.. Da jeg sporenstreks svarte: " Hvis jeg ikke spiser på en mnd tid så.."

Vel damen ga ikke opp.. her måtte hun prøve å redde salget ...
Nå mer realistisk i str hun fant frem.. he he.
Jeg fortalte at jeg måtte ha fargerike klær, og fargerikt ble det - iallfall nesten. Hun skrøt fryktelig over at jeg torde være som jeg er (Hvem andre kan jeg så være???) for valget falt på fuksia-farget strømpetights og et skjerf som passet til.. Hun mente at jeg måtte få lov til å ha noe svart, slik at jeg skulle føle meg noenlunde vel (ikke at den kommentaren gjorde at jeg følte meg så veldig vel akkurat... ) Jeg har ennå ikke bestemt meg hva antrekket på konserten blir - for å si det sånn... =)

På REMA 1000 ble det handlet inn litt salat - faktisk - sikkert ennå påvirket av den traumatiske opplevelsen i prøverommet..

Etter middag, surfing og middagshvil - har jeg tatt kampen mot hybelkaninene -
så kan jeg bare slappe av før senvakta i morgen,
ønsker deg en fin natt!
Klem fra Laila

Ingen kommentarer: