mandag 25. oktober 2010

Ryddingen fortsetter...

 I dag har jeg vært flink, jeg har ryddet i kjøkkenskapene (eller hamstringsskapene...=)- Det ble da litt som skal kastes, det er kopper og kar med skår og div andre ting jeg har hamstret.
Jeg har faktisk fått ryddet unna litt av det som ikke hadde noe plass i skapene. Nesten stolt av meg sjøl.




Som tidligere nevnt, liker jeg å bake! Ikke så mye å spise baksten, men å bake...

Dette var en enkel kake, som faktisk var saftig og god!!
En annerledes eplekake
3 egg og 3 dl sukker piskes til eggedosis
3 dl hvetemel
3 ts bakepulver
1 ts kanel
0,5 ts ingefær (jeg sløyfet denne, da jeg ikke fant noe)
3 små epler som skrelles og rives grovt.

Alt blandes i en bolle, rundform ca 24 cm i diameter (med bakepapir i bunn, smurt kantene),
200 grader i ca 30 min, den skal være fuktig i midten!

Denne anbefales =)

Ellers har jeg tatt inn strømgjerde, det er vel på tide det nå?
Ønsker deg en fin mandag,
Klem fra Laila

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flenk du, jakte bonden.?

Laila sa...

bonden jakter ikke midt i uka, iallefall ikke så mye =)