fredag 22. oktober 2010

Hva gjør du i søvne??

Jeg kan vel komme med en innrømmelse, igjen.. vil nok noen si. Jeg er veldig urolig noen netter. Denne historien er nok noen år gammel, men jeg deler den allikevel... Bonden har et godt sovehjerte, men ei natt våknet han av at det var kaldt.. veldig kaldt (dette var i dobbeltdynens tid!). Jeg satt oppreist i sengen, og knipset med fingrene. Bonden våget seg frempå med et spørsmål: "Hva holder du på med?" Lettere forbannet, for det måtte han da se... svarte jeg : "Jeg får ikke fyr på ta forb... bålet". Det ble så jeg la meg igjen uten å ha fått fyr på bålet da, bonden fikk igjen dynen og vi sov "godt" til neste morgen!

Jeg kan også våkne om natten av at jeg pakker inn bonden med dynen, stryker han over ansiktet og pusler rundt han... sikkert irriterende, men men.
Da jeg var mindre, gikk jeg også i søvne: en gang gikk jeg ut, midt på natta, snø og kaldt. Heldigvis var det i nattkjolens tid. Husker den nattkjolen: den var hvit med grønne firkløvere på. Mamma våknet av at noen gikk i ytterdøra, så hun fikk snudd meg..

Har du noen bra historier fra "pussige" ting du gjør i søvne??

Klem fra Laila

Ingen kommentarer: