lørdag 16. oktober 2010

Rør i hop-kake =)

 Jeg må komme med nok (?) en innrømmelse : Jeg heter Laila, og jeg er en "skap-hamstrer". He he. Eneste feilen er at jeg har alt for lite skap. Kjøkkenet mitt er knøttlite og har vel et innhold som har passet bedre på et stor-kjøkken =)
Når jeg skal ta et tak her, syns jeg det er greit å hive sammen ei kake. Sånn at det er noe godt som venter etter ryddingen.

I dag ble det "Rør i hop-kake", oppskriften har jeg nok funnet på nettet, men hvor og når.... don't ask.
Oppskriften er som følger:
2 egg og 2 kopper sukker røres til eggedosis
ha så i 1 1/3 kopp med melk, 3 kopper mel, 2 ts vaniljesukker, 3 ts bakepulver, 1 ss kakao, 150 gr smeltet smør. Rør i hop!! (Du kan ha i litt kanel om ønskelig =)
Has i en liten smurt langpanne, 180 grader i ca 30 min =)


Glasur : 200 gr melis, 4 ss smeltet smør, 4-6 ss kald sterk kaffe, 2 ss kakao, 2 ts vanilje sukker - smøres over varm kake =)

Da venter straks senvakt, kos deg !!!
Klem fra Laila =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skratte høgt**** Skap- hamstrer... D skjer ut te att du har endel ting ja, hehee ;) Men d virke itj som d hemme bakergleden, heldigvis kanskje for bonden :D
Stor klæm O