torsdag 26. august 2010

Med drengen på besøk, går det unna =)

Hmmm, her går det i ved, mye ved... Bonden skal dyrke et stykke land, og har derfor hugd ned de trærne som var der... Det er sant som det blir sagt : Veden varmer mange ganger...
Det er nok ikke favorittsysselen til bonden dette, men jeg syns det er ok jobb jeg.. Det som kanskje er verste jobben er kvistryddingen, noe jeg og drengen (pappan min) skal bryne oss på i morgen.
Håper ikke at drengen kommer så veldig tidlig, han er nok mer A-menneske enn hva jeg er, jeg heller nok mer mot B (C)... hehe
Jeg har friuken min, har denne hver 6.uke. Har jobbet litt denne uken, jobbet inn ei vakt til jeg skal til syden og ellers litt ekstra.
Det er litt godt å ha denne uken å, iallefall når det er sommer/høst. På vinteren kan nok denne uken bli lang, men da er det jo bare å skrive seg opp på ekstravakter..

Her ser dere bilde av min kjære pappa, også kalt drengen.
Mamma har startet på igjen etter bare 3 ukers ferie, og da er drengen klar for oppdrag.
Det er bare en feil, han jobber så fort... hehe
Han er jammen flink til å stå på =)
Når drengen er her, kan man liksom ikke sitte og sløve foran pc'n, da får jeg dårlig samvittighet. Jeg hadde store planer om å vaske vindu i dag, samt skifte gardiner.. til noe mer høstlig. Joda, jeg gjorde det å jeg.. men det ble noen andre oppdrag i tillegg.
For bonden og drengen hadde store planer om å bli ferdig med ved-haugen i dag.
Drengen betjente denne maskinen, mens bonden....


betjener den gamle, gode maskinen... Denne ble brukt til de stokkene som var altfor store til vedmaskina...





Her ser dere min jobb i dag.. jeg har stablet og kastet inn veden som ble til overs.. dvs når 12 (!!!!) storsekker er breddfulle med ved, som forhåpentligvis holder oss varm noen vintre fremover. Ønsker alle en fin kveld, satser på at dere har fikset nok ved til vinteren, som er meldt å bli lang og kald!! Klem fra Laila



Ingen kommentarer: