fredag 27. august 2010

Drengen og jeg...

ble en smule bort"hefta" i dag... Fordi bonden først ville sette til storsekkene med ved, hele 12 i tallet. Så skulle reinskort utdeles... Så kunne han informere oss om at traktoren måtte ha bremsevæske før vi kunne bruke den til å rydde kvist. Så da måtte de en snartur til Tynset og AK-maskiner for å ordne dette =) Okey, så var det sikkert like greit, for jeg fikk vasket litt klær, skiftet på senga og støvsugd mens jeg ventet på at de skulle komme tilbake!

Drengen (dvs pappa) har det genet som tilsier at det meste skal gå fort unna, det som skal gjøres - skulle helst ha vært gjort i går... Jeg har nok arvet litt av dette, men etter å ha bodd i Nord-østerdalen i så mange år har jeg nok moderert meg litt (dette er nok ikke bonden enig i men...) Jeg skulle altså leke pyroman, utstyrt med sekken min, som inneholdt kaffe, sjokolade, saft, kjeks og kamera, og med fyrstikker - full eske.. Drengen påpekte tidlig at det kunne være lurt med noe for å få fart på kvistbrenningen, så jeg tok med VG... Optimistisk kan man vel kalle det..
Avisen gikk fort opp i røyk, men ikke noe mer enn den heller... Så jeg måtte hjemom for å hente noe med mere futt i .. Tennvæske!! Som jeg har fortalt før, er det veldig bløtt her på farmen, så på turen klarte jeg å gå av meg støvlene i søla... Tilbake med tennvæsken var jeg iallefall sikker på at nå skulle det bli bål, jeg hadde tross alt igjen halve fyrstikkeska å.. Fyrstikkeska gikk med ho, uten at det ble noe ild av betydning... så i siste desperate forsøk brukte jeg lighteren, og da ble det fyr i kvisthaugen!! Men da var det middag og helg, så vi får fortsette pyromanfaktene igjen over helga =) Ønsker alle en kjempefin helg, jeg skal jobbe litt ekstra i helga å, men da blir det penger i reisekassa!! Stor klem fra Laila =)
PS: Dette innlegget er ikke lest igjennom og inneholder derfor mest sannsynlig skrivefeil,  grammatikk er ikke min største styrke... kos deg lell =) DS.

Ingen kommentarer: