mandag 2. august 2010

Ferie hos søta bror =)

Tidlig en mandagsmorgen, da mener jeg tidlig, våknet en reisesyk jente. Bonden sov godt, så godt at han ikke merket at jeg sto opp og heller ikke at jeg sa at jeg reiste, etterfulgt av et bløtt nuss... Da kl nærmet seg halv sju, fant jeg ut at dette måtte jeg ta bilde av, for det er absolutt ikke hver fridag denne damen er oppe så tidlig. Det var lite trafikk, men det var en påkjørt hjort i veien like før Tynset. Den lå rolig så jeg regnet med at de rette instanser var varslet....

Underveis så jeg også denne skapningen, et meget pent eksemplar av arten. Når en times reisetid var igjen, sendte jeg melding til mamma og pappa, med beskjed om at jeg hadde startet turen.. Da hadde jeg kjørt i 3 timer =)Vet av erfaring at pappa ringer meg, men denne gangen klarte jeg ikke å skrøne om hvor langt jeg var kommet.. Nå skjønner nok kjentfolk hvor turen gikk.... til Mora i Dalarna. ingen bombe det....

Min kjære onkel Rudolf har bursdag i dag, det ble invitert til kaffeselskap kl 14. Pappa tok på seg å steke vafler, en oppgave han klarte med glans. Vi skulle en snartur til Orsa - og handle litt annet før selskapet, men jeg kan trygt si at visaen ikke gikk varm i dag;) Pappa var en smule stressa for å rekke vaffelstekingen, så man kunne ikke gå rundt å kikke på utvalget i dag, men det kommer vel flere dager?! Ble påspandert middag og øl i gågaten i dag, godt! Ellers har vi hatt mimretreff, Sonja, Tove og ego, trivlig =) Godt å være sammen med mine kjære søskenbarn!! Legger ikke ut bilde av dette da det ikke er klarert med dem... men...


Ønsker alle en fortryllende kveld/natt =) er plutselig tilbake..
Klem fra Laila
ps savner bonden :(

Ingen kommentarer: