lørdag 31. juli 2010

Dag 3 i siloen og fisketur/myggtur

Først og fremst må sko og sokker dokumenteres =)Labben-sokkene er en fast følgesvenn i uansett fottøy... noe jeg har skrevet endel om ;)


Jeg har bestandig med meg stol, for man vet aldri når det blir en ekstra lang pause. I dag har det vært noen små reparasjoner som har tatt litt tid. Sekken med det meste i er også med. Mobilen blir brukt for å sjekke yr.no - ikke at de har meldt helt rett vær men... og for å følge med på facebook.


Det blir da litt silo i år også, selv om en del av jordene er best egnet som rismark... (se dag 1 av siloleggingen).



På kjøretøyet skal storfolk kjennes... hehehehe, dette er liksom traktoren sin da: min andre kjøretur endte med girkasse-havari.. heldigvis er bonden flink til å skru - så det ordna seg! Livredd for å ødelegge den ærverdige traktoren, som har tjent på 2 gårder i x-antall år. Tror ikke jeg har fått stjerne i margen da.. hehe

Etter en dusj og en lang middagshvil var temperaturen ute fortsatt bra. Så jeg fant ut at jeg skulle på fisketur, i tjønna like nedenfor huset her. Først måtte jeg jage noen sauer som er jevnlig på besøk her (mistenker at det er dårlig gjerde en eller annen plass...). Men de vet hvor de skal gå, når de ser meg.. så her er det heldigvis ingen løping.

Utsikten fra båten, like før det starta og regne.. jeg bet tennene sammen, for jeg hadde mye mark og fisken "vaka".. Fangsten ble 7 nye myggstikk, jeg skjønner ikke hva det er med meg som gjør meg så attraktiv for myggen???!!!

Ønsker dere alle en fortryllende helg, stor klem fra Laila

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heia!
Har kost meg å lest gamle blogg innlegg. Trivele ja og litt trim te lattermusklene :D Du får ha en go' ferietur Laila. Hilse bonden sjøl da... Snakkes!
Klæm
O

Laila sa...

Heisann O =)
Tusen takk for kommentar, fikk endelig sjekket at epostmeldinger kommer ved kommentarer.. <3
Skal hilse bonden, han blir hjemme... huff, men sånn er det bare ;(