onsdag 21. juli 2010

en bondekjerrings ferie...


Bildet er hentet fra hyttetorget.no
Ferie ja, fra jobben som sykepleier.. hva skal man bruke tiden sin på?? Bildet viser en vannpumpe, noe som er hyppig i bruk på en bondegård, som egentlig skulle konsentrert sin dyrkning av ris.. hehe
Pumpen brukes til å fjerne fukt av div slag: silosaft, grunnvann, vann i møkk-kjelleråpningen o.l.
Da bonden nå er på silokjøring på nabogården, tenkte jeg at vi som er hjemme kunne gjøre han en bjørnetjeneste med å klargjøre siloene her for ny silo. Dvs at en stor mengde væske må fjernes fra siloene, sammen med div etterlatenskaper som gammel silo, flis, mus og andre uidentifiserte objekt. Da skulle vi bruke den nokså nye pumpen til å gjøre slik at vi kommer nedi kommen uten at vannet (velger å kalle det vann jeg... hehe) flommer over seilerstøvlene. Men den fungerte selvsagt ikke. Bonden ble tilkalt per tlf, men innhenting av div problemløsninger, men neida, pumpen valgte å holde seg helt død, noe jeg kan skjønne da "vannet" ikke frister så alt for meget. Jeg skal ivei å reklamere på pumpen, så kanskje jeg kommer hjem med en mindre prippen pumpe, som ivrig vil gjøre jobben =)
Besøket fra nord ble med å ryddet kvist i går, det ble en fin dag med innslag av panikk og piknikk.. hehe, den historien sparer vi til senere.
Ønsker dere alle en fortryllende onsdag!
Klem fra Laila

1 kommentar:

Laila sa...

pumpen ble ikke byttet, for med mine magiske hender (sammen med pappas) fungerer den igjen =)