onsdag 7. juli 2010

Impulstur til Tunntjønnan =)

Sonja ble den heldige som måtte dra matmor opp bakkene i kveld. Som dere sikkert skjønner er jeg ganske lei av fotball-VM. For at Laila Lien, frivillig, legger ut på langtur (uten trening), er ikke hverdagskost.... hehe
Sonja må jo få røre litt på seg, hun også, hun står jo i bånd nå, pga løpetid og løperglede..
Denne impulsturen gikk altså til Tunntjønnan, selv om jeg vet at det er en helv... lang oppoverbakke som må forseres før myrene, bløte og tunge å gå i, er siste stykket før man kommer inn til hytta. Eidsfjellet sameie eier denne, den er åpen for vanlige folk. Du kan også ligge over der for en liten sum per pers.
Jeg kunne ikke ligge over i natt, da jeg skal på tidligvakt imorgen. Her er målet nådd!!

Det er jammen fint her oppe!
Sola kom gjennom skylaget og laget fint motiv =)
Det var heldigvis litt vind - eneste aberet med dette paradiset, er all myggen. Dette hadde vært et eldorado for å teste ut div myggprodukt. Nesten så man skulle tatt noen tester - melder meg frivillig ;)
Hva er ditt beste tips for å slippe unna myggen?
Men myggen skal jo selvsagt ha sitt, og jeg er visst et yndet mål... så myggstikk har jeg så det holder.


Her ser du hytta, den ble satt opp på dugnad. Dugnadsånden lever her !! Det luktet nyvasket i hytta, jeg var kun inne for å hente hytteboka, for jammen må man dokumentere de få gangene jeg er sprek..... eller rettere sagt de gangene Sonja drar meg med på tur =) Det var elgspor oppover hele turen, så det gikk unna!




Her er uteplassen, fint steinbord, sånn kunne jeg ha tenkt meg hjemme jeg. Bonden leser vel neppe denne bloggen, så det er ingen vits til å hinte så veldig om det.




Som sagt var det veldig bløtt i myrene, så joggeskoene og ullsokkene ruller nå en runde i vaskemaskinen. Hadde selvsagt med meg kaffe, røyk (for å holde unna myggen??? hihi) og en godbit til Sonja.
Turen ned gikk veldig fort, håper jeg slipper senestrekk i natt og at jeg er gangbar i morgen.. Men vi var enige om at det hadde vært en kjempefin måte å tilbringe en onsdagskveld på!
Ønsker alle en kjempefin kveld/natt!
Stor klem fra Laila og Sonja =)





Ps : noen hadde glemt igjen trusa si der, hmmmm, lurer jammen på hvor de hadde gnagsår hen jeg..........
DS-





5 kommentarer:

Andrea sa...

Så fin blogg du har Laila :) E innom å hoill mæ oppdatert ;) Si fra hvis du har tid t kaffebesøk en dag da:) Enten hjemme, lonåsen eller tynset ;)

Laila sa...

Takk for kommentar, Andrea! Artig med tilbakemelding =) Vi må ta en kaffe en dag ja, gjerne på Tynset, så kan jeg kombinere det med shopping, hehe

Andrea sa...

Smart du ;) Ska nedover en tur i mårra på dagen, ellers får du bare send mld da vettu :)

Anonym sa...

Bra noen æ spræk Laila ;) Skratte litt... Jaggu meg fint trusebilde forrest'n...
Klæm O

Laila sa...

Sonja er sprek ho ja, verre med matmora som henger etter som et slips... hehe =)
Andrea - Jeg har jobbet igjen i dag, så derfor har jeg ikke hatt anledning til en Tynsettur.. but later maybe?
Mye rart som legges igjen i naturen sjø, oddvei:?