torsdag 1. juli 2010

Skal hilse fra fjellet.....

Skal hilse fra fjellet, jeg kommer med bud,
Sonja og Laila har vært ut på tur =) Her sitter vi å venter på bonden og Terje, oppe ved Skåret. I herlig kveldssol og bra temperatur. Vi skulle ut på leting etter den høyt savnede oksekalven. Jeg hadde byttet ut clocksen med joggesko, selvsagt med ullsokker i!!
Kjempefin utsikt fra Skåret å!!

Det låt i kvar busk, det summet en sverm - med både mygg og flue. Men turen gikk fremover, det var ikke det.. Sonja været nok elg i terrenget, gikk på to. Hun gjorde jobben, ho slet og drog, så matmor hang på som et slips... Kan derfor ikke skryte av å ha sondert terrenget etter kalven, jeg hadde nok med å holde meg på føttene og å holde tritt med tempoet til Sonja.


Vi kom oss da frem, vi møttes vi tre (og Sonja), her representert av bonden og Sonja. Terje kom noe etter, mens jeg er skyggen som tar bilde. Dessverre ingen kalv funnet - men du verden for en kjempefin tur!
Avslutter dagens innlegg med Jon Østeng Hovs "Skal hilse fra fjellet":




Skal hilse fra fjellet
jeg kommer med bud;
det lyste så herlig der inne.
På floene vogga myrduna brud,
mens vindene lekte så linne.

Det lét i kvar busk, det var slikt et kor,
og sang til mitt øre seg søkte.
Og rypa, min elskede, møtte mitt spor,
hvor sti langs med bekken seg krøkte.

Det glitret i stryket, det blinket i vak,
og gleden i brystet mitt bruste.
Over aurete botn storfisken rák,
mens fjellbrisen vasskorpa kruste.

Værhardt sto fjellbjørka,vindvridd og låg,
men nevera trivelig smilte.
Og under dens lauvheng med glede jeg såg,
at villrenen stille seg kvilte.

Skal hilse fra fjellet - det evige land,
hvor moskus og jerven har bolig.
Min lengsel dit inn er blitt som en brann.
Kun der får jeg fred og blir rolig.

Ønsker alle en kjempefin torsdagskveld, ta en tur ut i naturen - den er ikke langt unna!!!!!!!
Klem fra Laila

Ingen kommentarer: