søndag 1. mai 2011

Helg uten smak, men med nys...

De siste dagene i april har vært solfylte, ispedd en kald vind... noe som har resultert i: Forkjølelse...
Eller man kan si at de lærde strides, så jeg har prøvd å ta Zyrtec (allergimedisin).
Nå skal det sies at jeg reagerer på Zyrtec, jeg blir så himla trøtt! Spesielt dagen etter (hvis jeg tar tabletten om kvelden).
Fredag kveld, puttet jeg freidig en hel tablett i kjeften og svelget den..
Lørdag gikk jeg rundt i ørska. Kjentes ut som jeg ikke hadde sovet det grann, og det måtte så visst vært noe sløvende jeg hadde inntatt...
Dro en tur til Ulsberg, der jeg strevde med å holde øynene oppe, mens jeg var med sjølingan på "shopping" på Berkåk.
Vel hjemme kvilte jeg en halv time.
Lørdag kveld inntok jeg kun en halv tablett...

Så i dag har jeg ikke følt meg så dopa =)
Jeg plantet ut noen små stemor i går, disse hadde faktisk overlevd!!

I kveld har jeg og Sonja gått tur, oppi hyttefeltet. Målet er å gå oppover-bakken uten å måtte stoppe. Sonja ba på sine knær(?) om å få slippe å dra meg opp, hun ville gjerne springe litt... ikke gå i sneglefart sammen med matmor. Dette fikk hun lov til, hvis hun kom å sjekket inn hos matmor innimellom.
Bakken er ganske bratt, og det skal sies at den er tung nok - uten at man er tett i nøtta.. Men med en porsjon stahet og med høylytt pesing, klarte jeg målet!!
På tur nedover igjen, gikk jeg og tenkte på at jeg ikke hadde sett hverken mus eller lemen på turen, hadde ikke før tenkt tanken før det raslet utenfor veien og et par av hver art åpenbarte seg. Jaja, bra det er rørelse i naturen.

Ønsker deg en fin søndagskveld!
Klem fra Laila
ps: isen er borte fra tjønna =)

1 kommentar:

Maella sa...

Zyrtek duger kun dagen derpå for å sove bort rus ;-) Kerstine (eller noe sånt) funker veldig bra mot allergi, uten å himle med øynene. Hilsen ei med to karer med allergi