tirsdag 3. mai 2011

Skryteinnlegg - flinke meg.. he he...

Drengen kom tidlig i dag, etter å ha mottatt melding fra bonden om oppdrag...
Etter en bedre frokost, var det bare å ha på seg hanskene og "loffe" ut:

Det var ved på programmet. I fjor ordnet vi (dvs bonden og drengen) 12 storsekker med ved. 2 av disse har vi brukt på etterjulsvinteren, men nå skulle vi ha inn flere sekker. Litt for at vi skal kunne ordne mer ved i disse sekkene, og litt for at det er godt med alt som er unnagjort.
Jeg fikk stable-jobben. Mistenker bonden og drengen for at de ville unngå dette i tilfelle det blir ras.... da kan de bare skylde på meg!
Vi fikk inn 6 storsekker, phu - det ble fullt ja =) Men da er vi rustet til en eventuell kald sommer og ikke minst disse kalde vintrene som vi har (-40... hm)
Etter å ha vært med i fjøset, fant jeg ut at jeg måtte bake litt!
Greit å ha noe kaffe-brød.
Jeg prøvde ei oppskrift jeg ikke har testet før:
Eplekake i langpanne.. Aldri har jeg fått til så høy og fin kake iallfall..
Du lurer kanskje på oppskrift?

Her kommer den:
6 egg
6 dl sukker - piskes med eggene til eggedosis
300 gr smør - smeltes og avkjøles
3dl melk
9 dl mel som blandes med
4 ts bakepulver
6-7 epler
Sukker og kanel.
Stekes ved 175 grader i 45 min på nederste rille.

Som du ser er den smakt på, nydelig om jeg får si det sjøl...
I morgen er det tidligvakt igjen,
så du får ha en fin kveld, jeg må vel straks finne senga...
Klem fra Laila

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, denne eplekaken skal jeg garantert prøve en dag - og blogge om den :-) . . . Håper jeg har like flaks som du - den så kjempedeilig ut. . . Klem fra Hege *g*

Anonym sa...

Du e flink du,Laila:)

Anonym sa...

Lagde denne kaka i går kveld, og den ble kjempegod!! :) Takk for oppskrifta (fant den ved å søke på Google). Den skal jeg ta vare på! :)