torsdag 19. mai 2011

Bakemester Harepus... eller ikke?

Bonden har hjelp av drengen i våronna. Derfor er det min plikt å passe på at de har mat på bordet. Noe som kan være vanskelig, når man har tidligvakter...
Så i kveld har jeg bakt storbrød, dvs jeg har blandet i gjær og vann i Møllerens Saftige kornbrød, he he.
Mens disse står til heving er det greit å røre sammen ei formkake. Denne gang en oppskrift jeg fant hos Emmeline.


Emmelines brownies:
300 gr mykt smør
6 dl sukker
3 dl mel
4 ts vaniljesukker
6 ss kakao
4 egg

Stekes ved 200 grader i 15-20 min, i en liten langpanne (hvis du halverer oppskriften passer den i en liten rundform), pyntes med melisstrø.

Jeg baker i kveld også for å imponere Evelyn!! Hun innbiller seg at jeg baker ofte.. Sikkert fordi det dokumenteres flittig på bloggen når jeg endelig orker å bake litt =)
Jeg må nok lure til meg noen av hennes oppskrifter på formkaker, slik at jeg kan vise til et større mangfold i oppskriftene mine!

Ønsker deg en finfin torsdagskveld,
klem fra Laila ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg får vel ta meg en tur å smake på kakene dine snart. Venter bare på litt ekstra flott vær, så jeg kan gå av meg noen callorier før jeg kommer på besøk ;-D