lørdag 21. mai 2011

Kroken bakeri, loppemarked, bilquiz og "vettskremt" journalist....

I dag skulle jeg vie dagen til Ulsberg.. Der skjer det faktisk ting. I dag et stort loppemarked med bilquiz attåt.
Fikk ikke sett så veldig mye på loppemarkedet før vi startet på bilquizen...

Sondre i 2006
Jeg skulle delta sammen med pappa og Kåre Olav. Ved start fikk vi tildelt en stk skeptisk journalist, som skulle sitte på..
Ikke nok med det, vi fikk også selskap av mitt søskenbarn, Sondre! Det er han av Lien-slekta som har fått talegavene og energien.. He he, morsomt. (I fjor lå han i baksetet i bilen sammen med noen utkledde damer, og skjemtes.)
Hvis journalisten skulle stille noen spørsmål - så kunne han glemme det - Sondre snakket i et kjør han. Han var også veldig engasjert, da det kom til å gjette rett svar på spørsmålene =)

Et av stoppene i bilquizen var ved Kroken bakeri, hos Inger Hilde. Hun solgte nok noen kanelsnurrer, lefser og kaffe til deltakere. Jeg kjøpte med meg det meste av det hun selger, og det jeg har smakt på til nå har gitt mersmak!!


Vel tilbake til Ulsberg, var det klart for å drikke mer kaffe, spise vafler.. og se over loppene. Det er så koselig å komme hem att, alle kjenner alle (selv om det nok var noen jeg ikke kjente der å..)
Det ble tid til litt mimring og hyggelig prat med barndomsvenner.

Så var det premieutdeling, for å si det sånn..
vi ble ikke nevnt! Vi hadde nok en del riktig på spørsmålene, men det var noen praktiske oppgaver innimellom... og der ble det ikke akkurat full skår.

Mange spente her..
Jeg vant på lotteri, jeg hadde ikke tatt lodd engang, men det viste seg at pappa hadde tatt for 20 kr til meg!! Jippi, for gevinsten var spekemat fra Hognamat,  noe som passet helt ypperlig ettersom jeg kjøpte Kroken bakeris flatbrød!!

Helt til slutt, åpnet loppemarked-sjefen for selvplukk, loppene skulle vekk.. og jammen var det mange som tok i mot. Jeg fikk en kasse med krim, som jeg nok må smugle inn og ut igjen når jeg har lest dem =)))

En meget vellykket lørdag, med andre ord!
Klem fra Laila

1 kommentar:

Ingunn sa...

Greid dåkk oppgaven her på gard'n da?? Kor stort tru dåkk fjøse æ?