fredag 31. desember 2010

Bloggåret 2010 =)

 Ved en gjennomgang av bildene til bloggen kommer sannheten frem...
Det er skrevet litt om blomster, dvs for det meste uteplanter.
Sommeren er ikke all verden lang her oppe på fjellet, men nytes iallfall når den er her =)
 Drengen har blitt nevnt, enten det var om ved eller gravemaskin.. eller andre oppdrag som han har blitt tildelt. Han har vært til stor hjelp i året som har gått, og vi satser på at han bidrar i 2011 å =) Klem til han =)
 Skotøy og ikke minst mine kjære sokker har vært oppe til debatt x antall ganger.
Har nok tatt skikken der jeg kom, bortsett fra treskoene da =)
Her går det i ullsokker, uansett temperatur! Kan kombineres med valgfritt fottøy =)
 Sonja har dratt meg med på turer i sommerhalv (kvart) året. Koselig det sjø, bare man kommer seg over dørstokken.
Lever jo i et tureldorado, her er naturen like utenfor døra. Vi hadde til og med besøk av bjørn i 2010....
 Jeg og mamma vant konkurransen om utkledning på bilquiz på Ulsberg.
Det var på samme dag som kronprinsesse Victoria giftet seg. Vi lagde kostymene på 5 min, men spilte rollen helt ut, til Sondres (søskenbarn) store fortvilelse..
"Dæv.. jeg må legge meg ned, noen kan jo se meg... dere er tullete..."
 Litt baking har det blitt - til og med lagt ut noen oppskrifter!
Lurer på om det lurer et lite husmoremne langt der inne...
Det gjenstår å se om det dukker mer opp i 2011 -
artig med de blanke arkene (som dagene også kan kalles) foran en.
 Jeg har spurt om tips ang klær, litt lunken respons men.. Kom igjennom bryllupet til Rune og Anita lell =)
Kan ikke skryte over brunfarve på kroppen her ser jeg, men heller mer mot lyseblått her.. hehehehehe
 Ettersom det har vært x antall med sokker og skoinnlegg, måtte jeg vise disse overgangsjoggeskoene mine. Betalte 100 kr for disse fora skoene, selvsagt med nok plass til ullsokker =)

Jada =)
Har bidratt i silo kommen i år å. Begynner jammen å bli dreven til å kjøre frem og tilbake her.
Sommeren var vel ikke den beste, det var iallfall veldig bløtt på jordene her, sånn at det ble litt (?) lite silo.... Men den siloen som kom i kommen ble tråkket godt =)
 Jeg har også delt noen naturens undre med deg:
Et par /tre kalvefødsler ute ble det denne sommeren. Men det gikk bra med alle, og det er jammen bra.
Jeg har vel også nevnt jakten på "Petter", som endte med død og fordervelse...
 Det ble ryddet nytt land i Bjørkly dette året, noe som heldigvis for meg resulterte i mye ved. Noe vi har trengt, da gradestokken har vært i de lavere divisjoner over lange perioder - og da er det igjen mye av vinteren.. hoff


 Ble en del sekker..
Det er som de sier, veden varmer mange ganger.
Men trivelig jobb det her, noe bonden nok ikke er helt enig i men..
Du har fått et innblikk i min "velorganiserte" verden....
Eller skal man si, Lailas kaos.
Er meget fornøyd med oppussingen av stua, ble et helt annet rom når den mindre pene grønnfarven måtte gi tapt etter maaange års planlegging.




Vil med denne korte gjennomgangen av bloggåret 2010, ønske deg et godt nytt år!
Håper du vil følge meg i 2011 å?!

Stor nyttårsklem fra Laila

Ingen kommentarer: