søndag 5. desember 2010

Så var det na baksten da....

Jeg har bakt litt, "lekre" småkaker har sneket seg frem ... eller ikke..
Det startet med tyske skiver, som ikke ble helt som bakersken hadde tenkt seg, de har en "morsom" form. Her gikk skylden på månen =) Men smaken var ok.
Så måtte jeg bruke overskuddet av eggehviter - derav kokosmakroner, som jeg nok ikke pisket lenge nok - men ok på smak..





jaja.. i går kveld, fant jeg ei oppskrift på nettet som jeg måtte teste.. brune pinner, som etter å bli bakt lignet mistenkelig på kolakaker, ikke mye som lignet på pinner her nei. Ok på smak disse å. Men det viste seg når jeg skulle begynne å steke, at bakepapir var det kun 15 cm igjen av.. ordna seg det å =)

Så mine planer om å lage Mor Jæras havrekjeks i dag, må vente til jeg har bakepapir og kanskje en sånn "matte" for å kjevle på. Ser ut som årets julebakst blir bestående av div kjeks, ikke så fine men ja, gode på smak! Når jeg tenker meg om, så smaker kjeksene egentlig ganske likt å! Hurra for hobby- husmora =)))

Ønsker deg en fin adventssøndag =)
Klem fra Laila


Ingen kommentarer: