lørdag 25. desember 2010

Jul, jul strålande jul.. eller?

 Ja da har julefreden senket seg her i Bjørkly, Treet ble ikke så verst i år, selv om det ble litt travelt for bonden. Det viste seg nemlig at bilen hans var spekt når han skulle anskaffe vidunderet... Jeg var på jobb og mottok en telefon om situasjonen. Noe som førte til en times avspasering - så jeg fikk redde julefreden i år å! (du ser rett, du må faktisk snu på pc'n for å få bildet rette veien.. he he )
Mistenker også at bonden hadde et annet prosjekt han skulle gjennomføre på denne juletre-ekspedisjonen - pakke til meg. Den ble nok grundig vurdert og tilrettelagt, og det endte med et gavekort fra Cubus, kjøpt i hurten og styrten den 23...Takk for det, kjære =)

Ellers er pakkene utdelt, (dog litt sent i noen tilfeller)og utpakket, kveita fortært og julekvelden over for denne gang. I kveld er det nok et familieselskap, med lutefisk (gleder meg til lefse og fisk i dag å jeg =)

Jeg må nok fortelle om en rar drøm jeg hadde i dag (under min 2 timers kvil..).

Jeg drømte at jeg bodde på Hamar, i et hus så stort at det faktisk var koblet sammen med Hamars kommunale svømmebasseng (det var sikkert en årsak til det store huset, men..) I taket (i taket faktisk, ikke verst for ei kort snuppe på 1,60) på svømmehallen fant jeg et oppdrag, det var fra Elisabeth - www.innerstiveien.blogspot.com - (rart, for selv om jeg liker å lese bloggen hennes, tviler jeg sterkt på at hun vet om min eksistens).

Oppdragskonvolutten inneholdt også lovprisninger av bloggen min, noe tilsvarende "Hamar er ikke klar over hvor god patriot du er, du bør hedres!! " osv osv (Her må jeg skyte inn igjen: Tror ikke du finner Hamar nevnt en eneste gang i denne bloggen jeg..)

Sammen med penger lå altså oppdraget. Jeg skulle kjøpe en konjakkflaske --- HJØLP, de som kjenner meg vet at jeg har hatt et meget anstrengt forhold til konjakk, jeg er av den oppfatning at denne bør drikkes fort som Søren, mest for å bli kvitt den. Noen ganger treffer du på dem som er flink å fylle glasset, til Bondens (ja du leste rett, Bondens) store fortvilelse, for å ta det kort : Han visste ikke at det gikk an å stoppe så mange ganger mellom Tynset og hjemme her han =)

Det sto også flere oppdrag der, og jeg havnet i stua hos noen bloggere som jeg desverre ikke husker navnet på.... Og jeg visste at jeg måtte få tatt noen bilder av Hamar, slik at Hamars befolkning kunne faktisk ha noe å skryte av fra bloggen min.. he he.

Men da var moroa slutt, Sonja - som hadde vært på inspeksjon i fjøset, var klar til å komme inn igjen...

Ha en fortryllende aften alle sammen =)
Klem fra Laila

Ingen kommentarer: