mandag 6. juni 2011

Pga fare for å havne på Norge rundt...


Bildet er fra i fjor høst...

Jeg har tatt et vemodig avskjed med min ku-samling....... De som kjenner meg, vet at jeg i mange år har samlet på kyr, små - kule - sjarmerende figurer av kuer. Det startet med et mål om å få større buskap enn bonden. Noe som egentlig var fort gjort, men det stoppet liksom ikke der. Venner og familie kjøpte med kyr fra inn- og utland. Samlingen vokste seg så stor så det ble et mareritt å tørke støv.. he he, nå er ikke det noe artig uansett antall pyntegjenstander altså ;)

Da jeg malte stua i fjor høst ble hver enkelt, med kjærlig hånd, pakket ned i en stooooor eske. Etter et innslag på Norge rundt her tidligere i år, bestemte jeg meg, jeg skal ikke bli den der gale damen som har latt samlemanien gå altfor langt... så langt at hun kommer på Norge rundt (du skjønner hva jeg mener eller?)

Kassen ble stuvet inn på det allerede overfylte vaskerommet, som også fungerte som  lagerrom for div ting Laila trodde hun kunne, muligens få bruk for - eller glede av - ved en senere anledning. Her i vår kom beskjeden, vi skulle bytte leilighet... så da måtte jeg rydde litt (eller herregud - jeg holder jo på ennå jeg..)
Den store esken med de fantastiske kyrne mine.. hm, skulle jeg klare å kvitte meg med dem???

Kaste dem kunne jeg jo ikke, det hadde bare vært for brutalt!!
Løsningen ble å levere dem inn på loppemarked-butikken på Kvikne. Der kan jeg fortsatt besøke dem, samtidig som jeg blir oppdatert på hvor de forskjellige havner etterhvert som de blir solgt.

Nå skal det nevnes at noen spesielle har fått bli her hos meg, deriblant ei kjøpt i Vietnam! Men antallet er ikke sånn at jeg står i fare for å havne i Norge rundt med det første.......

Ønsker deg en fin mandagskveld,
jeg hadde en smule trøbbel med å laste opp bilder - derfor så mye tekst uten illustrerende bilder til =(
Klem fra Laila

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å jeg med min grisesamling da Laila. Vi kunne jo ha kommet i Norge Rundt sammen :-) Så forresten på kuene dine i går, tror de trives der de er. De så fornøyde ut :-) Venke

Laila sa...

Hei Venke =)
Ja det hadde tatt seg ut, du med din grise-samling og jeg med min nå forhenværende ku-samling i beste sendetid på freddan.. he he.
Jeg satser på at de spres rundt i de mange hjem jeg, og selvsagt at de får det godt og trives der de eventuelt kommer..
Stor klem