søndag 19. juni 2011

Ut på tur... ;)

Orkla
I dag startet dagen som alle dager starter, med en oversikt over facebook vennenes aktivitet =) Så litt på gradestokken og på skyene.. vurderte faktisk en fjelltur.. Så fikk vi kaffebesøk =) Uten at jeg hadde bakt "ukens" kake.
Ved demningen innafor Storinnsjøen =)
Vi fant ut at vi skulle kjøre på søndagstur! Bonden har barndomsminner fra slike turer, og det har vel egentlig jeg å, for jeg kan huske mye spying i 17M'en.. bilsyk sjø =( Turen gikk innover til Storinnsjø-veien - helt til endes. Litt yr, men mest sol og mye fin natur! Vi tok også en stopp ved Orklas bredd...
Ved Orklas bredd =)
Der finner man en del hengebruer, de fleste til nedfalls, dessverre =( Bonden spanderte middag på hotellet, så det var duket for en liten middagshvil når vi kom hjem.. eller ikke : Det ble kuskit og fjøs istedet, koselig det =)
Var fortsatt igjen en del energi etter fjøsstellet, bonden var mest interessert i om Rosenborg klarte å slå Tromsø, noe han helst ville skulle skje da..
Jeg tok meg en tur ut, jeg gikk med musikk på øret, så faktisk noen elgspor.............
og plutselig sto elgen der, den ruvet skikkelig. Jada, jeg er oppvokst med elgjakt. Men det var mest post-sitting med x antall bøker, tegning og lite elg i terrenget!
Jeg var redd for at den skulle angripe meg, så jeg bråsnudde, noe elgen også gjorde! Vi SPRANG til hver vår kant. Dette er en liten sensasjon, springing er ikke min hovedgeskjeft.. jeg skryter vel egentlig av at jeg aldri har utført denne bragden jeg...

En finfin søndag, kan man si. Spesielt da jeg overlevde nærkontakten med elgen =)))
Klem fra Laila

Ingen kommentarer: