lørdag 29. mai 2010

Lørdag ;)


(Bildet er fra Brønnøysund, var der på musikkstevne -09)
Etter fjøset, sendte jeg min kjære bonde innover fjellet på dugnad. Han hadde med halve sjokoladekaken, til å dele med sine med-dugnadister..


Så satt jeg der da, hadde vært innom å oppdatert meg på "alt og alle" på facebook. Spilt spillene mine. Prøvde å overse hybelkaninene og "halve" pelsen til Sonja, som danset florlett rundt føttene mine. Utrolig hvor godt elghundhår vises på svarte gulvmatter.. kanskje neste invistering skal være matter som kamuflerer Sonjas hundehår *tenke - tenke*. Men det er kanskje billigere å dra frem støvsugeren?


Sommeren lar som sagt vente på seg. Idag var det 6 grader. I kampen for å overse div flyvende objekter, bestemte jeg meg for at en Tynset-tur var livsnødvendig. Var jo nesten tom for brød og sukker.. hehe
I varmen fra varmeapperatet i bilen, kom sommerfølelsen som kastet på meg. Jeg overså glatt svart skog og snø langt nedover fjellet. Det skulle handles sommerblomster, iallefall sondere terrenget ang div blomster.


Jeg gikk med jakka godt igjen, ignorerte kulden, og handla blomster. Etter å ha lest x antall blogger, har jeg fått med meg at pelargoniar er årets hit. Det ble selvsagt innkjøpt. Noen skal få pynte opp inne, så kanskje eventuelle besøkende ikke ser hundehåra, hvis de har noe pent å se på, sammen med sjokoladekaka fra forrige innlegg=)

Husket faktisk å handle brød og sukker å. Så måtte jeg snu nesen hjemover, støvsugeren måtte til pers, eller rettere sagt jeg måtte til pers. Med dødsforakt ble hybelkaniner og noen kilo med hundehår sugd opp av en kampklar støvsuger.
Det ble tørket støv og vasket gulv. Dagens lille middag, ble pizza fra Rema til 17kr.
Så måtte jeg hvile meg, skulle jo snart ivei å melke igjen.
Jeg har enno ikke plantet ut plantene, kanskje været blir bedre i morgen. Satser på at sommeren kommer snart.

Bildene er fra i fjor sommer, mammas staudebedd.
Ønsker alle en fin kveld, med eller uten Grand prix =)
Stor klem fra Laila

Ingen kommentarer: