onsdag 26. mai 2010

på byen med fjøslukt....


Noe Sonja ikke bryr seg om men...

Som overskriften tilsier, jeg har tenkt meg en snartur til Tynset... med fjøslukt i håret (og sikkert andre steder på kroppen) =)

Det er ikke enkelt å ta en kjapp tur for å handle, når det må vaskes her og der.. (les:hele kroppen + håret...)
Nå som det har blitt såpass sent på dagen (jada pappa, jeg var oppe tidlig men..) er det jo snart tid for fjøset igjen.. og i morgentidlig skal jeg på jobb, noe som tilsier at jeg må ha en omgang i dusjen etter fjøsstellet i kveld å.. hmmm

Det må nok en slagplan til.. De som kjenner meg vet at jeg er en mester til å ignorere div lukter (nyttig egenskap i jobben min), så jeg står godt ut litt fjøslukt. Det skal fortelles at fjøslukta i dag ikke er som i gamle dager, det virker som kyrne har lagt til et ekstra element på grunn av kjemiske tilsetninger i maten... hehe
Første tanken som slår meg er at alle andre sikkert er på jobb og slett ikke trenger å handle i dag, men det kan være en tynn unnskyldning.
Nei, her må det satses på at jeg ikke treffer kjentfolk, hvis jeg eventuelt treffer noen skal det hilses på ærbødig avstand, dvs hvis jeg ikke klarer å gjemme meg bak en reol, før faren er over =)

Og skulle jeg være så uheldig at noen vil klemme, får jeg bare bryte sammen og tilstå min synd. Så får det bli opp til vedkommende om det kommer ut på "bygda" at Laila ikke orker å dusje før hun skal på bytur =)))

Spennende... hilsen Laila

ps. det slår meg nå -- jeg hadde vunnet å ta en dusj før avreise, hvis jeg ikke hadde skrevet dette innlegget.... =)))

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nei så morsomt at du har fått blogg!! Nei nå skal jeg sette meg til å lese:-)

Heidi

Laila sa...

Heidi!!
Utfordrer deg til å lage en blogg!
Du skriver så utrolig bra =)

Anonym sa...

No æ væl itj Tynset den "værste" plass'n å fårrå, vess en itj ha dusja ætte fjøsstelle Laila. Tru itj du e fårrisjøl om d oppå der ;)
Klæmz
O