mandag 19. september 2011

På en sofa fra Ikea....

Bilde er stjelt fra www.ikea.no =)
Jada, så var arbeidshelga over og mandagen sto der klar med litt jobb og litt avspasering. Dama (dvs meg) har jo over 30 timer til avspasering, så det må vel til å brukes litt?!

Pappa var den heldige som fikk være med som sjåfør/slave til IKEA i dag. Du skjønner, Laila (igjen meg..) har prøvd IKEA alene før........... og når flatpakken veier over 30 kg, kan det slite på tålmodigheten. Iallfall når du skal ha flatpakken oppi handlekurven. Og 4 sterke mannfolk bare står å ser på............ Men når jeg blir "litt" irritert er det en smal sak å få flatpakken over i handlevogna. Men denne gangen var jeg føre var..

Jeg hadde forbredt meg, handlelista var klar. Det ante meg at faderen ikke var interessert i å se på alle møblene på varehuset. Jeg foreslo at vi skulle droppe å gå runden, men neida - det var lurt å sjekke ut produktene først mente den intetanende slaven. Så vi gikk og vi gikk.. det blir en bra runde når du skal gå etter pilene og ikke ta noen snarveier, ikke sant pappa??

Nr ble flittig notert, dvs på det jeg hadde bestemt meg for å kjøpe - før besøket. Slaven prøvde å så tvil jamfør valg av sovesofa(bilde) (noe jeg lurer på om han hadde rett i - men det ble som det ble..), han så nok for seg en seanse ut av en annen verden for å komme seg opp igjen fra den enkle sovesofaen. Men jeg er av den formening av at ting ikke skal koste all verden (soknedaling i meg sjø.. he he), og visst sovesofaen er for god, er det jo ikke sikkert at besøket vil dra igjen ;)

Pakkene ligger nå klar til montering, en oppgave jeg forøvrig er fritatt for - jeg er bare til å plukke fra hverandre jeg - ikke sette sammen. Så gjenstår det å se om det nymalte rommet blir litt likt det jeg har sett for meg.

Ønsker deg en fin kveld/natt, tidligvakt igjen i morgen - før en etterlengtet fridag på onsdag.
Klem fra Laila

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Spennende Laila!! Vi må få se bilde av rommet når det er helt ferdig!! :-)

Laila sa...

Når det blir helt ferdig ja... hmm, har endel som må sorteres og kastes før jeg får det som jeg vil. Men det blir vel etterhvert =)