torsdag 22. september 2011

Kjøring og mobilbruk... ;)

Bilde fra www.simarud.no

Laila har vært på farten.. etter dagvakt/personalmøte/kattepasser jobb/middagslaging/klesskift - var jeg klar til å reise til Innset på Zumba ;)

På tur oppover til riksveien husket jeg plutselig en beskjed jeg skulle ha gitt til kveldsvakta, så jeg ringte fra mobilen.. Nesten oppe så jeg onkel Politi!
Nå var gode råd dyre, skulle jeg kaste mobilen i gulvet? og satse på at den jeg snakket med ville godta unnskyldingen når jeg kunne fiske den frem igjen - eller skulle jeg satse på at han sjekket at jeg hadde på bilbelte? - noe jeg altså hadde.. Hjertet dunket nok litt ekstra, men jeg hilste pent da jeg kjørte forbi, mens jeg ymtet frempå til min samtalepartner at jeg var farlig nær en bot.

Etter å ha kjørt et par km, kom en annen bil i bra fart bak meg.. og bak der onkel politi (uten blålys altså)...
Hm, skulle han (politiet) gi meg en bot allikevel???
Da presterer bilen bak og kjøre forbi meg!!!!!! Med uniformert politibil bak - hvor dum går det an å bli??
Dette førte til nok en forbikjøring (denne gang av onkelen.. nå med blålys.. ) - og den andre bilen ble stoppet! Kanskje det var det som reddet meg unna mobil-bot denne gangen??

Lurer jammen på hvor mye boten eventuelt hadde kommet på?
Mulig jeg må shoppe litt, for det beløpet jeg "slapp" å betale kanskje??
Jaja, flaksen følger idioten!!

Dette bringer frem minner - Laila og mobil altså.. Det var i mobilens ungdom, jeg hadde fått et vidunder av sjølingan. Den var kun til å ringe med, meldinger skjønte jeg ikke meg på. På tur fra byggefeltet på Ulsberg - mot undergangen (ja, det er snakk om gammeldåggå-verden ja..), ringte telefonen (eller var det jeg som skulle ringe?!) I forfjamselsen over denne nyvinningen ble fokuset flyttet fra veien (det var heldigvis snø=) og det endte med at jeg dro uti grøfta med bilen til mamma.. Hm

De som husker undergangen på Ulsberg, vet at det var smalt og ikke så enkelt med lastebiler i mot og sånn.. Ingen turde kjøre forbi meg, for bilen var halvveis på veien. Men da kom tresko-folket ut (dvs lastebilsjåførene) tok tak i den lille bilen og løftet den opp på veien.. det tok liksom litt tid før Laila brukte mobilen når hun kjørte igjen.. ha ha.

Ønsker deg en fin kveld - kanskje man skal tenke seg om før man bruker mobilen i trafikken?! Og da tenker jeg ikke bare på faren for å få bot.........
Klem fra Laila

2 kommentarer:

Anonym sa...

Til neste gang du vurderer å bruke mobilen...
Håndholdt mobiltelefon): 1300,-
Men detter er ikke noe sammenlignet med hva den andre fikk....
Ulovlig forbikjøring: 5200,-

http://www.nccn.no/index.php?option=com_content&view=article&id=66:batser&catid=1:artikler

Laila sa...

Huff ja.. penger er nå en ting.. men konsekvensene kan være mer alvorlige!
Har møtt mange biler der sjåførene snakker i mobilen i dag, sikkert fordi jeg har tenkt litt på den problemstillingen=)
Jaja, godt med alt som får en til å tenke litt.
Klem fra Laila