mandag 4. april 2011

Vått møte med våren...

I lettere koma-tilstand kjørte jeg på jobb i dag.. litt småglatt noen steder, da minusgradene ennå regjerte=)
Vel fremme på jobb, i småsko, i anledning snøsmeltingen... sikkert ( er jammen ikke sikker på hva jeg tenkte når jeg hadde de skoene på meg i dag jeg...), begynte min ferd mot inngangen.

Som tidligere nevnt, småglatt.. så jeg holdt kanten godt.. Kanskje litt for mye kant, for plutselig sto jeg med vann opptil knærne.. og det var ikke akkurat varmt..
Panikken begynte å komme, måtte jeg ringe inn til nattvakten for å få hjelp til å komme meg opp igjen??
Med prøvende skritt (dvs hysterisk klatring...) kom jeg meg opp..
Drivende bløt og kald, kom jeg labbende inn på jobb.. sikkert med brudd.. eller iallfall en blåflekk, gjennombløte sko og sokker, og ei bukse som ikke kvalifiserte til "tørr og god" denne dagen.

Skoene ble lagt til tørk på en radiator, i nærheten av kjøkkenet, og vår kjære kokke ble informert om at hvis det kom en mistenkelig odør, ja så var det sikkert tå fis-lukt ...
Heldigvis hadde jeg tørre sokker, og uniformen er jo uansett ikke egne klær der jeg jobber - så det gikk bra.
Det ble ikke rapportert om besvimelser i nærheten av skoene, men vaskedamen luftet en del!!

Trudelutt, god natt!!
Klem fra Laila

1 kommentar:

Gry sa...

Men Laila, du må sko deg skikkeligt...Hihi:-) Godt det gikk bra med deg da...så nå får du være forsiktig:-)

Ha en fin tirsdag! Det skal jeg, av gåre til skolen snart må bare vekke Malin og stelle henne. MEN først en kopp kaffe:-)

Klem fra Gry:-)