tirsdag 19. april 2011

Nytt tannlegebesøk........... au au =(

Det var den 6 april... Jeg hadde dagvakt, og pga bursdag ble det servert kake...... lukket valnøtt, sier jeg bare, med noen gjenglemte skall.. Tanna holdt den altså!
Jeg drømmer mye rart om natten, i tiden før den 6. har nok drømmene vært en smule innom tannlegen. Sikkert for å forbrede meg mentalt på det forestående besøket =)

Vel hjemme etter jobb, etter middag, skulle jeg spise en brownies til kaffen. Da forsvant halve tanna da!! Lettere panisk dro jeg ivei til sjølingan, etter å ha spurt pappa om han kunne trekke skiten. Noe han stilte seg noget tvilende til. Jeg måtte jo få trøst, bonden bare så dumt på meg da jeg lette etter noen trøstende blikk/ord.
Søkte febrilsk på nettet og ringte tannlegen min (uten å få svar selvsagt..) ingen hadde døgnåpent. Så da måtte jeg bare vente. Ringte torsdag og fikk time fredag. Jeg ga klar beskjed om at jeg ville trekke, og at jeg ikke ville diskutere/krangle om den saken. Da tannlegeassistenten så fint svarer: Vi krangler aldri på en fredag!

Jeg hadde trekt det som trekkes kunne, for noe måtte jeg jo gjøre.. tunga var øm og rød, etter nærkontakt av den ødelagte tanna. Tannlegen tok et overblikk, og gikk med på å trekke den. Bedøvelse ble gitt, og så kunne han starte. Først snakket han om hvor enkelt den forrige trekking hadde gått (ikke på meg altså). Men ettersom tiden gikk og redskap etter redskap ble tatt frem for å få ut tanna, gikk samtalen over til en gang han måtte ringe en "venn" for å få hjelp til å trekke. De to tannlege assistentene sto som publikum, så fascinert av forestillingen, at han måtte hente det han trengte selv. Tilslutt kom den ut og jeg var plutselig 700 kr fattigere =(
Jaja, sånn kan det gå!
Ønsker deg en fortsatt fin påske,
klem fra Laila

Ingen kommentarer: