lørdag 20. oktober 2012

Hvorfor utsette til i morgen, det du kan gjøre i dag??

Tror jammen jeg må begynne å leve etter det livsmottoet jeg altså ;)
I går hadde jeg store planer om å starte med rundvasken til jul, men tror du jeg gjorde det??
NEIDA.
 
Først skulle jeg bare skrense over med moppen så det så noenlunde ut ellers i huset, bare sette på noen vaskemaskiner slik at jeg hadde tømt litt av berget av klær som ventet på meg..
Så skulle jeg bare ordne litt god middag ...
 
Midt under den verste moppingen kom bonden og spurte om jeg kunne bli med ut.. Joda, alltid hjelpsom jeg, så jeg ble med..
Han hadde bare kjørt ned traktoren (igjen), jeg har jo nevnt før at jordene her kvalifisere bedre som rismarker enn som gressleverandører.
Og det er liksom ikke måte på hvor langt ned i myra man kan kjøre seg, før man innser at dette ikke går.
Jeg ble plassert oppi Fiat'n, og skulle altså dra opp bondens traktor.
OPTIMIST!
 
Vi måtte hente naboen og hans traktor å,
og ting tar jo selvsagt mye lengre tid enn du tror..
Bondens traktor kom opp igjen,
men mine planer gikk i vasken. =(
 
I dag har jeg melket kuene,
skal visst stenge "tu", (som vi sier),
dermed er dataen i fanget mens klokken går..
Jeg har arbeidshelg,
så den berømte lista mi tapte nok en gang.. (der det sto at jeg skulle starte rundvasken..)
 
Tror jeg skal bake Mor Jæras skuffkake etter jeg har gjort mine plikter i fjøset.
Før jeg dusjer og drar på jobb!
 
Håper du får unna planene for dagen, og ikke er så treg som jeg er!
Ha en finfin lørdag,
klem fra Laila.

Ingen kommentarer: