søndag 14. april 2013

En bondekones bekymringer....

Ja, hvordan ser en bondekone egentlig ut???
Jeg ser for meg ho i tegneserien "Dagros" som den ultimate bondekona. 
Noen paralleller kan jeg se vi har... Som f.eks den frodige kroppen.. THi hi. 
Hun er som regel kledd i stakk, her er det mer joggebukse ( for komfort) og en utvasket fleezegenser...
Hun jobber fulltid på gården og i div foreninger, mens jeg tjener til livets opphold i 90% stilling som sykepleier...
Så er jeg med i fjøset når det ikke kræsjer med vaktene på jobb..

Bondekona elsker å kokkelere,
Min beste venn er Toro! 
Når jeg baker (noe jeg liker veldig godt), er ikke baksten utstillingsvare men god på smak :-) 

Jeg har stor respekt for kyrne, noen ganger er jeg redd dem...
Jeg har navn på halve buskapen, mens den andre halvdelen går under nr og farge... Og noen ganger ispedd bannord.
To oksekalver har fått fine navn som Virus og Bakterie!

Jeg hater mus i fjøset, til bondens store glede.
Han elsker å vise meg fangsten hvis noen har gått i fella.

Bekymringer om vi har nok silo er også et tema... Noe vi ikke hadde i vinter pga den fuktige sommeren.. Bra det fins folk som selger :-) 

Fjøsstellet gjennomføres i fellesskap:-) 
Bonden bruker hørselvern med radio, noe jeg er sikker på han savner når skravla mi går utenfor bruksområdet:-) :-) :-) 

Drømmen er nok å bli en flink og arbeidssom bondekone, som har et åpent og grønnsåpeduftende hjem, der alle er velkomne til en kaffe og en prat når de måtte ønske!!
Klem fra Laila :-) 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror Laila at din drøm nok er ganske nær. Man er alltid velkommen hos dere :)Og det skal man ikke kimse av. Klem Ingrid

Laila sa...

Mangler en del overskudd og grønnsåpe-lukt da ;)

Anne Lise Olsbakk sa...

Skulle gjerne inspisert gården en gang. Takk for hyggelig lesning:)

Laila sa...

Bare hyggelig, Anne Lise :-). Velkommen innom!!!