tirsdag 15. mai 2012

Lever i synd?!

Når man jobber med eldre (neida mamma jeg mener ikke deg!!) så kan man få mange spørsmål ;)

Under et besøk av diakonen kom spørsmålet:
-"Er du gift?"
Da jeg svarte som vanlig (uten å tenke på diakonen..):
-"Nei, jeg lever i synd der oppe på skogen..."

Se for deg diakonen, som hørte spørsmål og svar - komme spinnende på gummisålene sine..
Jeg sa, litt mer ydmyk nå: "Man lever vel i synd når man bor sammen og ikke er gift??". Med spørrende øyne tittet jeg bort på henne...
Da damen snilt svarte:
"Så lenge man lever i kjærlighet,
lever man ikke i synd!!"

Så neste gang spørsmålet kommer (om jeg er gift altså) så skal jeg svare:
"Nei, jeg lever i kjærlighet"!!

Tirsdagskvelds klem fra Laila

4 kommentarer:

Annabel sa...

Åååååå...denne var fin Laila!
Og glimrende kommentarer fra begge parter!

Fantastisk bra!!!!!!
*smiler bredt*

Lenge levet livet i (syndfull) kjærlighet!!! Hehe!!

Klem fra Annabel

Laila sa...

Ja, ikke sant Annabel. Glad det ikke ble en formanende tale fra diakondama jeg..
Hurra for kjærlighet og forståelse for hvordan verden er i dag!
Klem

Anonym sa...

Du vet å få sagt det du, Laila. Artig å lese bloggen din:)
Hilsen Tordis.

SM sa...

Nyyydelig Laila. Just like you :)