lørdag 19. juni 2010

Bilquiz og bryllup =)


Det er et aktivt samfunn på Innset og Ulsberg! I dag ble vi invitert til Bilquiz med bryllupstema. Ettersom kronprinsessen i Sverige giftet seg samtidig som bilquizen skulle gå av stabelen. Jeg kom som vanlig, en liten halvtime før det hele skulle starte. Vel hjemme i barndomshjemmet, hadde min kjære mor funnet frem sin brudekjole. Da kom ideene flyvende, som perler på en snor, eller i vårt tilfelle :

som ølbokser på et blått tau =)Vi, altså mamma og jeg, vurderte blikkbokser og kjevle som det naturlige anhenget. Men når vi ikke var helt sikker på hvor ferden skulle gå, så fant vi ut at svenske ølbokser også kunne være med å symbolisere det som skjedde i nabolandet. Vi kan vel si at det ble den billigste løsningen.


Ettersom vi hadde rabalder bak, måtte vi lage plakat å... Med enkle midler, som bildet viser, fikk vi frem vårt budskap. Jeg har ingen bilder av meg selv, men jeg var kledd opp med pappas dress, slips og frakk. Med stemor som knappeblomst. Og ikke minst pappas lakksko, som er noen nr fra min skostørrelse. Tante Ingrid har lovd å sende et bilde av oss. Det skal jeg legge ut da. (kommer også et bilde i Opdalingen=)








Her ser dere mamma i stasen sin. En fargerik støvkost gjorde lykken som brudebukett. Det eneste som ble supplert med, er en hvit gardin.. for å skjule at kjolen hadde krympet endel under lagring. (ikke sant, mamma, det var vel sånn det var??)

Ber dere legge merke til skoene til sjøla, de ble innkjøpt for snart 39 år siden, til den nette pris av 2,50 (eller 52,-).

Vi hompet ivei, i mammas oransje bil.. blikkboksene slang bak. Vi kjørte med stil og verdighet - ikke ulik hesteskyssen til Victoria og Daniel. Vi gjorde vel ikke så bra figur på quizen, skal ikke skryte på oss mange poeng der.


Vi fikk premie som det beste utkledde paret, her ser dere premien. Et gavekort på middag ved vegkroa på Berkåk og hårprodukter.

Sånn kan også en kald og våt lørdag i juni brukes!!
Ha en fortryllende kveld,
stor klem fra Laila.





1 kommentar:

Laila sa...

Tester om det går an å kommentere.. klem